Support

Open search

Batterij S9 (voor mijn gevoel) snel leeg

Highlighted
First Poster

Sinds kort ben ik in het bezit van een S9+.

Op zich naar volle tevredenheid. Echter heb ik het gevoel dat mijn batterij te snel leeg is een nieuwe telefoon.

Vandaag tot 17.00 uur mijn telefoon volledig opgeladen  tot 100%. Vervolgens heb ik een telefoontje gepleegd van 18 minuten waarna mijn batterij op 85% stond.

Vervolgens heb ik niet veel meer met mijn telefoon gedaan. Enkele appjes verstuurd, 2 foto's gemaakt en op deze community gezocht naar oplossingen. Mijn batterij staat nu op 61%.

Naar mijn idee is dit veel te snel, zeker wanneer je kijkt naar de tijd dat ik mijn telefoon  gebruikt heb en wat ik ermee gedaan heb. (Geen spelletjes, geen video's gemaakt of bekeken).

Bijgaand enkele screen shots. Ik hoor graag of dit batterij verbruik normaal is of niet en of iemand misschien  tips heeft.

Alvast bedankt!Screenshot_20181016-215032_Device maintenance.jpg

Screenshot_20181016-215023_Settings.jpg

Screenshot_20181016-221805_Settings.jpg

Screenshot_20181016-173707_Settings.jpg

10 ANTWOORDEN 10
Superuser II
Superuser II
Hoi Vanessa,

zou je eens kunnen proberen om het toestel avonds op te laden tot 100% en ochtends als je wakker word haal je hem er vanaf en laad je hem tussendoor niet meer op, je gebruikt het toestel net als elk andere dag en als de accu op ongeveer 15% zit maak je wederom screenshots precies zoals je hierboven hebt gedaan dat alle apps er ook opstaan. Let er op dat je hem tussendoor niet oplaad. De screenshots graag van boven naar beneden zodat de meeste stroomverbruikers bovenaan staan en allemaal op hetzelfde tijdstip graag. (gebruik de scrollen door afbeelding functie als je een screenshot maakt dan krijg je 1 lange screenshot ) Ik zie dat je bereik niet heel erg goed is dit kan ook invloed hebben op je accu, hij probeert dan continue een goed signaal te zoeken.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
First Poster

Hi Rohit,

Bedankt voor je reactie!  Ga ik doen.

Scroll functie moet ik even  uitzoeken. Ben net van Apple naar Samsung overgestapt ;-)

Groeten,

Vanessa

Superuser II
Superuser II
Wel in het engels helaas: https://www.samsung.com/levant/support/mobile-devices/galaxy-s8-s8-plus-how-to-scroll-capture/
---------
Samsung Galaxy S10+

Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
First Poster
Thanks!
First Poster

Hoi Robot,

Onderstaand de afbeelding na gebruik zoals jij had omschreven:

Screenshot_20181020-221709_Settings.jpg

Screenshot_20181020-221646_Device maintenance.jpg

Onderstaand nog een afbeelding nadat ik de batterij  in de avond had opgeladen  tot 100%  en in de ochtend na kort gebruik van internet/lezen krant al direct op 85%.

Screenshot_20181021-084220_Settings.jpg

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten,

Vanessa

First Poster
Rohit... en niet Robot uiteraard... (excuus, autocorrect)
Superuser II
Superuser II

Hoi Vanessa, ik heb je screenshot even bekeken, ik vind het eigenlijk nog best prima. Het is stukken beter als mijn Note 8. Ik zie dat je scherm bijna 6 uur heeft aangestaan en je hebt nog accu over want hij schat het op nog dik 3.5 uur resterend.. Ik zie ook geen rare apps die batterij vreten, het scherm is nu eenmaal meestal de grootste accuslurper. Wat je kunt controleren is op welke beeldinstelling het scherm staat, je S9+ kan namelijk in 3 standen staan. Instellingen > Display > Schermresolutie, je hebt HD+, FHD+ en WQHD+ waar staat hij bij jou nu op? Ik gebruik zelf altijd FHD+ maar je kunt even kijken wat jij het beste vind, HD+ is het zuinigst en WQHD+ juist niet, dus als het jou niet veel uitmaakt en je weinig verschil ziet dan zou ik voor HD+ gaan. Ook kun je apps toevoegen aan de altijd sluimerende apps bij Instellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Altijd sluimerende apps. Als je deze hieraan toevoegt zullen de apps niet in de achtergrond starten of, dit scheelt ook een paar % soms. Kies hiervoor apps die voor jou niet nodig zijn om in de achtergrond te hoeven starten, bijvoorbeeld Funda, Kitchenaid en calculator.

Ik vraag me overigens wel af waarom je scherm bijna 6 uur aanstaat, want aan de stats te zien kom ik met de apps opgeteld niet aan de 6uur, tenzij er onder "Chrome" nog meer apps stonden haha. Laat jij vaak je scherm aan voor iets, spotify misschien? Heb jij Bluetooth ook met een reden aanstaan? (horloge, speaker ofz?)  

85% na bijna 9 uur aanstaan en een scherm aan tijd van 1uur vind ik ook niet slecht hoor.. Ik moet eerlijk zeggen ik heb het gevoel dat Iphone in standby beter is maar ik vergelijk mijn Note 8 met een Iphone 6S van een aantal jaar geleden, die heeft ook een veel langzamere processor etc. Probleem is vaak dat apps voor Android niet specifiek voor 1 toestel word gemaakt, ze moeten duizenden toestellen ondersteunen daardoor kan het soms zo zijn dat een app op een toestel meer batterij nodig heeft dan op een ander toestel omdat die gewoon beter samenwerkt daarmee. Maar ik zie verder niks vreemd hieraan.

---------
Samsung Galaxy S10+

First Poster

Hi Rohit, 

Bedankt weer voor je reactie!

Mijn scherm had ik al op FHD+ staan.

Ik bergijp dus ook niet waarom mijn scherm 6 uur aanstaat! Ik schuif altijd alle apps weg, in mijn beleving zet ik ze hier dus ook mee uit, staan ze niet meer op de achtergrond aan. Wellicht vergis ik mij hierin?

Mijn scherm staat af en toe wel aan tijdens het luisteren van muziek, maar alleen wanneer ik naar een volgend nummer wil of iets dergelijks. Het is niet zo dat ik het scherm altijd aan heb staan. De schermafbeelding was geloof ik van een zaterdag, dan heb ik echt geen tijd om 6 uur naar mijn scherm te staren ;-) ... doordeweeks ook niet trouwens....

Wellicht dat het scherm wel 'sluimerend' aan heeft gestaan door mijn Samsung hoesje? Dan kan je via het scherm doorklikken naar het volgende nummer op Spotify?

Bluetooth staat inderdaad aan voor mijn headset. Maar goed, als jij verder aangeeft dat dit batterijverbruik prima is voor een nieuwe telefoon, dan geloof ik jou (als superuser) uiteraard op je woord ;-)

Ik heb nog een vraag. Misschien moet ik hier een nieuw topic voor maken? Dit betreft meldingsgeluiden in bijvoorbeeld Whatsapp. Ik vind het heel vervelend wanneer ik een geluid hoor bij het binnenkomen of het versturen van een bericht tijdens het appen. Bij de instellingen van Whatsapp heb ik bij Meldingen alles op stil of uit staan, toch blijf ik dit geluid horen. Dit gaat alleen weg wanneer ik het geluid/volume van mijn telefoon uit zet. Weet jij hier een oplossing voor?

Bedankt weer!

Groeten,

Vanessa

Superuser II
Superuser II

Hoi Vanessa,

Je kan HD+ proberen kijken of dat voor jou verschil maakt zo niet dan zou ik het daarop laten en anders terug naar FHD+..

Ze gaan inderdaad uit maar sommige apps blijven wel op de achtergrond aan.. dat kan je wel instellen bij Instellingen > Apparaatonderhoud > Batterij en dan onderaan Altijd Sluimerende Apps daar kan je apps toevoegen. Wat voor een hoes heb je precies? Je kunt uiteraard een dagje testen zonder muziek af te spelen en goed in de gaten houden hoelang je ongeveer op je telefoon zit. Als jij dan zelf bij houd en je komt bijvoorbeeld op 2 uur scherm aan tijd en het systeem geeft aan 6 uur dan klopt er iets niet, maar als dat dichterbij elkaar ligt dan klopt het. Naar mijn gevoel klopt het wel als ik mijne controleer.. 

Je Whatsapp instelling staat bij mij onder Whatsapp > Instellingen > Meldingen > Meldingsgeluiden.Screenshot_20181025-022139_WhatsApp.jpg

---------
Samsung Galaxy S10+

Top Posters