Support

Open search

Batterij Galaxy S9 stort ter aarde na passeren 15%

Highlighted
New Member

Beste community,

Ik heb momenteel een probleem met de batterij van mijn Samsung Galaxy S9. Ik heb het toestel een aantal maanden geleden (in juli geloof ik) gekocht en het werkt naar behoren. Echter begint mijn batterij de laatste tijd een beetje vreemd te doen. Het is mij namelijk opgevallen dat de batterij letterlijk ter aarde stort wanneer het de 15% bereikt.

Een voorbeeld hiervan gebeurde, op het moment van schrijven, slechts een half uur geleden. Ik stond op het punt om te gaan douchen, nam mijn telefoon mee en zette met Spotify een muziekje op. Mijn batterij was op dat moment, na een lange werkdag waarin het toestel veel gebruikt is, nog 16%. Voordat ik onder de douche stapte beantwoordde ik nog even snel een paar WhatsAppjes, terwijl de klanken van mijn afspeellijst over de speaker galmden. Het versturen van deze berichtjes duurde niet meer dan vijf minuten. Desondanks bleek mijn batterij in die tijd maar liefst zeven procent energie te hebben verbruikt, waardoor het op 9% stond.

Ik dacht er het zijne van, vergrendelde het scherm van mijn toestel en stapte onder de douche. Na een stuk of drie liedjes (wat zo'n negen minuten duurt) viel mijn telefoon uit. Batterij leeg.

Eenzelfde voorval overkwam mij in de bus op de terugweg vanuit school. Toen viel mij ook op dat mijn batterij rond de 15% héél snel achteruit ging. Toen ik de metro op station Noord in Amsterdam uitstapte was mijn batterij 15%, toen ik even later in de bus stapte (die al stond te wachten bij het perron) was het 9% en tegen de tijd dat de bus de hoek om was viel mijn telefoon uit. Batterij leeg. Ook hier was ik alleen onschuldig naar wat muziek aan het luisteren. Je zou bijna denken dat het daar aan ligt...

Zoals jullie misschien al merken gaat hier iets niet helemaal goed. Voor zover ik weet heeft mijn batterij zich niet altijd zo gedragen (heb eens een treinrit van Alkmaar naar Amsterdam gemaakt met slechts 2% batterij). Ik hoop dan ook dat de kenners in deze community hier een verklaring voor hebben en mij verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Mitchell Burger

1 ANTWOORD 1
Superuser II
Superuser II
Hoi Mitchell, het kan dat inderdaad muziek luisteren met de daarbij behorende app iets meer accu vraagt, sowieso als je de speaker aanzet. Ik raad je wel aan om je toestel niet zo leeg te laten lopen. Het is namelijk beter voor de accu om hem elke keer rond de 20-25% op te laden en niet lager, als die af en toe een keer lager is dan is dat zeker geen probleem maar op langere termijn zal je accu verslechteren hierdoor. Het is eigenlijk beter om de accu gedurende de dag vaak op te laden kleine beetjes dan in 1 keer.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Top Posters