Support

Open search

Welke chipset krijgt de S10

Highlighted
Apprentice

Met welke chipset worden de nieuwe Samsung S10 geleverd? Is dat met de langzamere of de snelle versie? Qualcomm’s Snapdragon 845 of de eigen Samsung’s Exynos 9810. Ik lees via het buitenland dat alleen America en China de snellere Snapdragon 845 krijgen en de andere landen in Europa de langzamere Exynos 9810 wat van Samsung zelf is.

6 ANTWOORDEN 6
Superuser II
Superuser II
S10 krijgt de Snapdragon 855 chipset en de Exynos 9820 chipset. Beide redelijk vergelijkbaar en echt alleen in benchmarks zal je verschil merken.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Nee of je je krijgt de snapdragon 845 of de Exynos 9810 en niet alle 2

Superuser II
Superuser II
Volgens mij begrijp je me niet.
Er zijn inderdaad 2 modellen beschikbaar voor verschillende regio's. De ene krijgt de Snapdragon 855 en niet de 845 en de ander krijgt de Exynos 9820 en niet de 9810.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice
Ik snap het wel maar de vraag was welke wij krijgen? Het is dus de Exynos 9820 de langzamere versie. Dit heeft te maken met geld en rechten.
Superuser II
Superuser II

In Europa wordt inderdaad de Exynos variant uitgebracht. De resultaten van de benchmarks liggen hiervan op dit moment iets lager, maar dit zegt verder niets over de uiteindelijke ervaring. Samsung heeft ervoor gezorgd dat deze op iedere markt hetzelfde is.

De reden van de verschillende chipsets hebben vooral te maken met prestaties op de netwerken. In de VS presteert de Snapdragon beter, met de Europese netwerken presteert Exynos beter.

Ook is het belangrijk om op te merken dat software van invloed is op de prestaties van benchmarks. Mocht je waarde hechten aan benchmarks (wat ik persoonlijk niet aanraad, ik raad aan naar de ervaring te kijken), kijk dan niet naar de resultaten voor de release. Alle S10's draaien op dit moment pre-release software, er komen nog updates met optimalisaties die hierop van invloed zijn. 

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Superuser I
Superuser I
Daarnaast maakt optimalisatie ook heel veel uit, specificaties zeggen niet alles

...Dat gezegd te hebben, Samsung is wel een van de beste met Premium hardware, zeker met de S-Serie
Top Posters