Support

Open search

Touchscreen doet raar na enkele regendruppels

Explorer

Mijn Galaxy S10+ touchscreen reageert nauwelijks als er een paar regendruppels op vallen.

Ik denk echter aan het IP68 certificate, waartoe dit toestel Stofvrij en Waterdicht zou moeten zijn.

Is het normaal dat ik mijn toestel nauwelijks kan gebruiken met een druppel water op het scherm?

Als dit nu al zo raar doet,  wat moet het dan zijn als je dit per ongeluk in 't water laat vallen?

1 ANTWOORD 1
Superuser II
Superuser II

Hoi @Jimboo84,

Ja, dat is normaal, mits je touchscreen zodra hij droog is weer normaal reageert uiteraard. Touchscreens werken door middel van elektrische geleiding en water geleidt nogal goed. Daarom is het touchscreen extra gevoelig als er vocht op zit en zal hij invoer herkennen op de druppel.

De IP-68 certificering garandeert dat bij normaal gebruik, je telefoon niet kapot gaat bij aanraking met stof en water. Niet dat je ook daadwerkelijk met vocht het toestel kan bedienen.

In het algemeen geldt: als je de meegeleverde screenprotector er op laat is de kans kleiner dat je last hebt van een paar druppels dan zonder en hoe meer water, hoe lastiger het wordt om je toestel te bedienen.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Top Posters