Support

Open search

Microfoon S10 werkt niet goed

Highlighted
OPGELOST
First Poster

Ik heb sinds begin dit jaar de Samsung S10 en sinds 2 weken werkt mijn microfoon niet meer goed. Als ik bel hoort de ander mij heel ver weg en hapert dan. Ik versta de ander wel prima.  Wat kan ik hieraan doen?

Groetjes Sandra 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser I
Superuser I
Welkom op de Community @Snuit. Goed dat je aan de bel trekt

Dit kan flauw zijn maar heb je de volgende test al uitgevoerd:
1: Open de Samsung Members App (Download deze als je het niet hebt)
2: Ga naar Get Help -> Interactive checks en selecteer Microphone.
3: Sta het doe dat de app opnames maakt.
4: Neem iets op en luister het terug, dit is de daadwerkelijke kwaliteit van je microfoon.

Indien dit slecht is dan ben ik bang dat het een gevalletje garantie kan worden, als dit wel goed werkt dan kan er meer aan de hand zijn (Zoals bijvoorbeeld een Telekom provider die hun zaakjes niet goed op orde heeft).

Kan je mij het resultaat laten weten?
7 ANTWOORDEN 7
Superuser I
Superuser I
Welkom op de Community @Snuit. Goed dat je aan de bel trekt

Dit kan flauw zijn maar heb je de volgende test al uitgevoerd:
1: Open de Samsung Members App (Download deze als je het niet hebt)
2: Ga naar Get Help -> Interactive checks en selecteer Microphone.
3: Sta het doe dat de app opnames maakt.
4: Neem iets op en luister het terug, dit is de daadwerkelijke kwaliteit van je microfoon.

Indien dit slecht is dan ben ik bang dat het een gevalletje garantie kan worden, als dit wel goed werkt dan kan er meer aan de hand zijn (Zoals bijvoorbeeld een Telekom provider die hun zaakjes niet goed op orde heeft).

Kan je mij het resultaat laten weten?
First Poster
Helaas is het dit niet het geluid is goed hoorbaar.
Wat kan ik nu het beste doen?
BruceH Moderator
Moderator

De microfoon werkt dus wel goed als je de test uitvoert in de Samsung Members app? 

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster
Ja dat werkt gewoon hoorde mijzelf duidelijk terug bij het afspelen
BruceH Moderator
Moderator

En als je belt in de Veilige Modus, hoe gaat dat?

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster
In de veilige modes werkt het bellen weer zoals het moet. Enige nadeel dat ik in deze stand niet kan appen. Hoe weet ik nu welke app dit probleem veroorzaakt?
Superuser I
Superuser I
Dat is heel lastig om uit te zoeken. Je kan alle apps een voor een disablen/verwijderen en testen of het effect heeft maar dat is natuurlijk niet te doen. Wat ook kan is een factory reset uitvoeren zonder een backup terug te zetten en dan zou het gewoon weer "normaal" moeten werken. Ik denk dat het laatste de makkelijkste optie is. Dat gezegd te hebben, ik zou wel een dag of twee wachten om te kijken of iemand anders een beter idee heeft gezien de impact.
Top Posters