Support

Open search

Hoe krijg ik mijn 41GB bloatware weg?!

Highlighted
Explorer

Hey.

Ik heb een probleem. Mijn samsung galaxy s10+ 128GB Unlocked lijkt wel 41GB bloatware te hebben.

Bekijk dit maar eens: 

D1ZCpaYW0AE1g9O

als je alle gebruikte data bij elkaar optelt krijg je +/- 14GB (zonder SD) dus wanneer je 14GB-55GB doet kom je uit rond de 41GB. Maar waar de #*#* komt die overige 41GB vandaan 

9 ANTWOORDEN 9
Superuser II
Superuser II

Hey @FinnForTwin,

Android zelf neemt ook ruimte in beslag, net zoals ieder besturingssysteem. De meeste voorgeïnstalleerde apps kun je uitschakelen via Instellingen >> Apps, maar je zult nooit op 0 komen, omdat je telefoon dan helemaal niets meer zou kunnen. Niet eens bellen

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Explorer

Hey Kevin.

het klopt inderdaad dat android meer ruimte in neemt. 

maar mijn s8+ met  Android oreo and experience UI lijkt veel minder geheugen in te nemen.

Screenshot_20190312-192100_Device_maintenance

de s10+ van mijn vriend uit de US neemt ook veel minder in.

Screenshot_20190311-122240_Device_care

ik vroeg me toch heel erg af hoe dit komt omdat ik kan nergens de bestanden vinden

First Poster

Dan heb je, naar omstandigheden, nog 'geluk'. Mijn S10+ Ceramic (1TB) heeft hiervoor 86,4 GB (althans voor het systeemgeheugen en dat is exclusief apps) nodig/in gebruik. Zou volgens Samsung 'normaal' zijn.  

Explorer

Het is inderdaad heel erg naar! Heb de telefoon 2x gereset en nu is het weg de 1e x was het zelfs meer??!

First Poster

Interessant. Ik heb ook een reset gedaan maar dat leverde niks op.  Twijfel of e.v. 2e reset wel enig resultaat oplevert.

Om welke uitvoering vd telefoon gaat het. Volgens Samsung, gebruikt de 12 gb versie (veel) met werkgeheugen een dat zou de 86 gb verklaren. Ik vind dat zelf wat ongeloofwaardig. 

Samsung zegt er dan bij,  maar u heeft toch 1 TB geheugen. Dat is toch genoeg? Op zich hebben ze dat gelijk is,  maar ik vind dat wel een verkeerd uitgangspunt.

Apprentice

Op deze site staat aangegeven hoe de opslagcapaciteit word bepaald en geeft tevens antwoord op je vraag.

https://computerkiezen.nl/computer-onderdelen/minder-opslagruimte-dan-aangegeven-opslagapparaat/

First Poster

Een mooi en helder/verklaarbaar verhaal, maar volgens mijn telefoon, zou de totale opslagruim 1024 GB bedragen, waarvan dus 86,4 GB door het systeemgeheugen in beslag wordt genomen (en dat is zonder "andere apps" ed). Volstrekt onduidelijk, voor mij, is waarom dit zoveel moet zijn.

Apprentice

Het ligt er denk aan hoe Samsung rekent, bij mij staat er namelijk dat ik 440 GB vrij heb en dat er 71 GB  word gebruikt door het systeem en gebruikers gegevens, is samen +- 512 GB

Kijk ik bij mijn filemanager dan staat er ook dat ik 440 GB vrij heb maar dat er 24 GB is gebruikt = samen +- 464 GB in totaal wat dus ongeveer overeen komt met wat er in die tabel staat van de link die ik stuurde.

Explorer
Laat antwoord maar het gaat om de 128gb s10+ versie
Top Posters