Support

Open search

Grote witte balk in Samsung S10 scherm na barst zonder telefoon te laten vallen

Highlighted
Apprentice

Ik heb nu een half jaar mijn Samsung S10. Deze is nog nooit gevallen en doe er zuinig mee aan. Nu haalde ik hem laatst uit mijn broekzoek na een ritje in de auto van de winkel naar huis (2 minuutjes en nee ik heb geen smalle broekzak) en zag ik dat er een grote witte balk in het scherm zit toen ik de telefoon weer wilde ontgrendelen. Ik constateerde dat er een barst in de linkerkant van het scherm zat en concludeerde dat het scherm kapot is. Hoe dit heeft kunnen gebeuren weet ik niet. Zoals eerder gezegd heb ik de telefoon nooit laten vallen. Daarnaast is het protectieglas op de telefoon nog heel. Dat vind ik al helemaal frappant, hoe kan er alsnog een barst in het scherm komen?

Doordat het scherm totaal niet meer leesbaar is kan ik er helemaal niet meer gebruik van maken, ondanks dat de telefoon nog wel functioneert. Weet iemand of dit valt onder garantie en of het te repareren valt? Ik vind het enorm belachelijk dat zo'n dure telefoon zo fragiel is en in een broekzak al kapot kan gaan. Belachlijk dat Samsung dit het vlagschip noemt van Samsung.

Hoor graag een reactie of dit binnen de garantie valt.

WhatsApp Image 2019-10-13 at 14.05.57.jpegWhatsApp Image 2019-10-13 at 14.06.06.jpeg

6 ANTWOORDEN 6
Community Manager

Hi @RBDK92,

Dat is zonde! Misschien ben je per ongeluk ergens tegenaan gestoten? Een barst valt jammer genoeg niet onder de fabrieksgarantie. 

We kunnen hem wel repareren, maar dan komen er kosten bij kijken.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Ja zonde is het zeker. Nee ik ben er altijd fier op dat ik nergens tegen aanstoot. En ik kan 100% zeker zeggen dat het nu ook niet is gebeurd.

Waar ik wel ben achter gekomen is dat de barst precies op de buiging is van het scherm. Dit zou betekenen dat de telefoon door het warm worden en weer afkoelen wellicht onder die omstandigheden is gebarsten. Een andere verklaring zou ik niet moeten hebben. Als het zo is, dan valt het volgens mij wel onder de fabrieksgarantie.

Het is toch van de zotte dat, zonder dat ik iets verkeerds doe (stoten of laten vallen) het scherm zomaar barst. Daar koop ik toch deze telefoon niet voor..!

Community Manager

Uiteindelijk is het aan de monteur om het toestel te beoordelen. Als blijkt dat het niet door jouw toedoen is veroorzaakt, dan kunnen we het onder de fabrieksgarantie repareren.

Als het toch als gebruikersschade wordt gezien, dan komen er kosten bij kijken.

---------
Signature-Note10
Apprentice
We gaan het zien, ik heb de telefoon opgestuurd naar jullie.
Community Manager

Top. Laat je weten hoe het is afgelopen?

---------
Signature-Note10
Apprentice

De telefoon heb ik inmiddels weer terug. Helaas heeft Samsung aangegeven dat de reparatie niet onder de fabrieksgarantie valt. Barst in het scherm, is per definitie een gebruikersfout. Ik ben het er niet mee eens, maar zal het moeten accepteren en discussie doorzetten heeft bij Samsung zeker geen zin. Wel weet ik dat ik telefoons met curved scherm van Samsung niet ga aanraden bij vrienden en familie. Ik wil ze onthouden van deze gebeurtenis...

Top Posters