Support

Open search

Galaxy S10 - Geen Whatsapp notificaties tijdens standby

Apprentice

Hallo,

Ik heb nu bijna twee weken de Galaxy S10.
Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om volgend probleem op te lossen.

Probleem: Als mijn mobiel een tijdje uit staat, ontvang ik geen Whatsapp berichten. De verstuurder ziet ook maar 1 vinkje. Zodra ik mijn telefoon aanzet en Whatsapp open, stromen de berichten pas binnen. Dit zowel op wifi als op 4G.

Wat heb ik geprobeerd of gecheckt:
- Whatsapp opnieuw installeren.
- Bixby routines uitgezet.
- Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> Energiestand -> Gemiddelde spaarstand en dan geen achtergrondgegevens beperking.
- Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> Instellingen -> Aanpasbare batterij -> Uitgezet
- Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> Instellingen -> Sluimerende apps -> Whatsapp staat hier niet bij
- Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> Instellingen -> Uitgeschakelde apps -> Whatsapp staat hier niet bij
- Instellingen -> Apps -> Whatsapp -> Mobiele gegevens -> Gegevensgebr. achtergrond toestaan -> Staat aan
- Instellingen -> Apps -> Whatsapp -> Batterij -> Batterijverbr. optimalis. -> Staat op niet geoptimaliseerd
- Instellingen -> Apps -> Whatsapp -> Meldingen -> Alles staat aan en is toegestaan

Het is alsof hij in een deep sleep gaat en mijn apps gewoon op standby zet. En die worden pas actief zodra ik hem open.

Als ik op op Whatsapp web zit komen de berichten wel binnen.

Is iemand bekend met dit probleem en/of heb je een oplossing dan lees ik dit graag.

Bijzonder bedankt.

8 ANTWOORDEN 8
Superuser II
Superuser II
Heb je de laatste update ook al geïnstalleerd?
---------
Samsung Galaxy Note 10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Hallo Rohit,

Mag ik aannemen dat je het updaten van Whatsapp bedoeld?

Deze is up to date, ik heb deze ook al eens opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb trouwens ook de app van Samsung gebruikt om alles over te zetten van mijn S5 naar mijn nieuwe S10: Smartswitch.

Misschien nog relevant.

Superuser II
Superuser II
Toestel update. Kan je eens goed controleren of het ook zo is als je wifi uit hebt?
---------
Samsung Galaxy Note 10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Het toestel is ook up to date.

Ik ervaar het bij zowel met als zonder wifi.

Gisteren ontving ik wel een bericht, volgens mij was dit omdat ik Whatsapp nog had openstaan terwijl ik het scherm uit zet. Ik wil dit gaan testen. Doormiddel van mij vriendin appjes te sturen met intervallen.  Met whatsapp open en dan het scherm uit en Whatsapp weg en dan het scherm sluiten.

Apprentice

Ik heb geprobeerd om het testen hoe lang het duurt voordat ik niets meer ontvang.

Dit is na ongeveer 10 min.

Sinds vandaag lijk ik ineens wel de notificaties te krijgen.

Ik snap er niets van.

Zal dit nog even afwachten hoe de rest van week gaat en dan terugkoppelen.

Apprentice

Hoi, is het probleem bij jou inmiddels opgelost (en hoe)? Heb exact hetzelfde maar dan met de S9.

Gr. Ralph

Apprentice

Hallo  Ralph,

Sorry dat ik even niets van me liet horen.

Het probleem lijkt inmiddels voorbij te zijn. Ik heb echter geen idee waarom. :(

Misschien een update die het heeft verholpen..

Ik hoop dat jouw probleem inmiddels ook is opgelost.

Gr. Pascal

Apprentice

Hoi Pascal, bedankt voor de update

Bij mij is het ook opgelost, het bleek aan mijn Ziggo modem te liggen. Nieuw modem gekregen van Ziggo en probleem was opgelost.

Groeten Ralph

Top Posters