Support

Open search

GPS accuratie s10+ (Google Maps, Pokemon Go...)

Highlighted
Apprentice

Sinds ik de nieuwe Samsung Galaxy s10+ heb heb ik vaak problemen met de GPS accuratie in Google Maps, Pokemon Go.. etc.

Het uit zich op verschillende locaties (makkelijk zichtbaar tijdens Pokemon Go). Op 50% van de locaties is de GPS accuraat en op 50% van de locaties totaal niet, met afwijkingen tot soms wel honderden meters. GPS gebruik is dus geen pretje meer.

Ik heb alles al geprobeerd, locatie aan/uit, accuratie instelling met bluetooth/wifi etc. Alle mogelijke tips en trucs via Google... niks helpt.

Herkent iemand dit probleem, heeft iemand een oplossing?

Bedankt!

3 ANTWOORDEN 3
BruceH Moderator
Moderator

Hi @RickPoolman,

Staan de apps die je gebruikt toevallig in de sluimerstand of staat jouw toestel in spaarstand?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice
Hoi Bruce, sorry voor mijn late reactie. Ik heb dit nagekeken en Pokemon Go stond bij de gesluierde apps. Deze heb ik daar uit verwijderd. De telefoon opnieuw gestart. De app staat er niet meer bij. Er zijn verder geen sluimerende apps die gebruik maken van de GPS of locatie functie. Helaas blijft de GPS en daarmee de locatiebepaling nog even rampzalig. Nog meer ideeën?
BruceH Moderator
Moderator

Als je dit bij verschillende apps ervaart, zou je het toestel nog eens kunnen resetten. Mocht dat niets uithalen, dan lijkt een reparatie mij de beste optie. Je kunt dan gebruik maken van de Ophaalservice of langs een servicepunt van ons gaan. 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Top Posters