Support

Open search

Foto's s10 naar dig.fotolijst

Highlighted
OPGELOST
Apprentice

Als ik foto's van s10 overzet naar digitale fotolijst komen er gekleurde banden in de foto's. Gebeurde niet met foto's van de s7

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Apprentice

Beste Nick. Heb allerlei beeldverhoudingen uitgeprobeerd. Balken bleven. Mijn man zei tegen mij. Sla eens een paar foto's op als jpeg ipv jpg. En ja hoor. Het probleem is verholpen.

Effen nog een klusje dus. Maar ik weet nu waar het probleem ligt. Dank nog voor het meedenken.

6 ANTWOORDEN 6
Apprentice

@Addy2  schreef:

Als ik foto's van s10 overzet naar digitale fotolijst komen er gekleurde banden in de foto's. Gebeurde niet met foto's van de s7

Nick Moderator
Moderator

Het kan zijn dat de verhouding niet klopt. Welke verhouding gebruikt dit lijstje? Bijvoorbeeld 4:3, 1:1, 16:9 etc.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

Daar zit wat in. Dit lijstje heeft beeldverh.16/9. De rollei die ik daarvoor had draaide vaak foto's om. Daarom Tekefunken gekocht. Zowel een lijst staat verticaal als ook een horizontaal. Net op Rollei lijstje geprobeerd. Draait weer sommige foto's op de kop maar geen balk meer. Rollei heeft 4.3. Moet dus weer op zoek naar 2 nieuwe dig.fotolijstjes helaas met verhouding 4:3 Wordt de s10 nog duurder. Zucht. Tenzij er een andere oplossing is.

Nick Moderator
Moderator

Je kunt de verhouding van de foto's die je maakt ook aanpassen. Bij het maken van een foto zie je bovenaan het scherm een vierkantje, hier staat de verhouding in.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

Dank je wel. Ga ik morgen direct uitproberen. Had mijn oude lijstje erbij gepakt en dat had beeldverh.4:3. 

Apprentice

Beste Nick. Heb allerlei beeldverhoudingen uitgeprobeerd. Balken bleven. Mijn man zei tegen mij. Sla eens een paar foto's op als jpeg ipv jpg. En ja hoor. Het probleem is verholpen.

Effen nog een klusje dus. Maar ik weet nu waar het probleem ligt. Dank nog voor het meedenken.

Top Posters