Support

Open search

Edge lighting S10 icm Whatsapp (Vergrendelscherm)

Observer

Beste lezers,

Sinds vorige week na 12 jaar een iPhone te hebben gehad overgestapt van Apple naar Samsung S10e en tot nu toe meer dan tevreden. Echter zit ik met het onderstaande probleem.

De Edge Lighting functie 

Uiteraard heb ik deze ingesteld, voor zowel een vergrendeld scherm als ontgrendeld scherm. Echter icm Whatsapp gaat er iets mis. Op de eerste plaats kreeg ik bij het ontvangen van een Appje zowel de Edge Lighting functie als een groot tekstvak als pop-up die ik dus telkens moest wegklikken (zowel vergrendeld als ontgrendeld).

Door in Whatsapp zelf de pop-ups uit te schakelen in de instellingen heb ik dit probleem verholpen als mijn telefoon ontgrendeld is. Echter als mijn telefoon vergrendeld is werkt de Edge Lighting functie momenteel niet meer. Telefoon trilt wel en app-icoon staat wel op mijn vergrendelscherm.

Dus wat ik wil: de Edge Lighting functie moet zowel vergrendeld als ontgrendeld werken, zonder dat ik een groot tekstvak als pop-up krijg die ik telkens moet wegklikken. 

Kan een Samsung-expert mij helpen?

24 ANTWOORDEN 24
First Poster

Ik dénk dat je het always on display moet  uitschakelen. Zou je dat eens willen proberen? Ben geen expert, maar heb wel weer voor de 5e keer een Samsung S model.

First Poster

Ik heb hetzelfde probleem.

Always on display aan en uit geschakeld. Dit maakt geen verschil. 

Voor whatsapp schijnt hij het gewoon niet te doen als het scherm uit staat

First Poster

Je moet Whatsapp opnemen in de lijst van Edge Light apps (standaard aan), en bij Whatapp aanzetten dat hij een pop-up doet. De Edge lighting vervangt de pop-up.
Dan werkt het wel.

Explorer
@PieterVk Ik heb geprobeerd wat je aangeeft. Maar ik krijg toch de pop up van whatsapp (grote schermpje met het ontvangen bericht)/ Dus de edge light "vervangt" het niet! Vervelend
Apprentice

Deze week de s10 aangeschaft, Top toestel! Maar ook ik loop tegen dit probleem aan. Is er al een oplossing voor? @Samsung kan dit meegenomen worden in een volgende update? Echt een gemiste kans dit, waar blijkbaar veel mensen behoefte aan hebben! 

Bedankt! 

Apprentice

Ik heb precies hetzelfde probleem, erg vervelend. Tot dusver geen oplossing voor kunnen vinden. Youtube verschaft ook geen duidelijkheid hierover. Inderdaad alleen wanneer de telefoon vergrendeld is heb ik dit probleem en ook alleen bij whatsapp, andere apps werken wel.

Apprentice
Hi Bob88, bij mijn gmail enz.. werkt t ook niet als t scherm uit staat. Er is wel een app die rond de front camera kan oplichten.. Maar hopelijk komt samsung snel met een update die dit probleem oplost!
First Poster
Hier nog iemand waarbij het niet werkt.
First Poster

Werkt bij mij ook niet. Zodra telefoon niet actief gebruikt wordt komen er geen meldingen binnen. Zodra ik online ben komen de berichten binnen, ene keer met geluid andere keer zonder geluid.  Erg vervelend. Hoop dat er snel een oplossing komt.

Top Posters