Support

Open search

*Bugs/Ideeën* S10+-S10-S10e

Explorer

@Sander23  schreef:

De ziggo go app gaat niet op volledig scherm bij mij, er blijft een balk over de front camera staan.

Als ik op internet zit en me scherm kantel krijg ik een hele irritante witte balk over de camera te zien, inzoomen maakt niets uit de witte balk blijft er staan.

Goed dit kan ik op zwart zetten met nacht modus maar daar heb ik niet een S10+ voor gekocht, en dit is met de Samsung browser het geval net als chrome.

Ing bankieren app krijg ik dan een oranje balk over de front camera als ik scherm gekanteld hou, de rekenmachine heeft eveneens een zwarte balk op de front camera.

Kortom mijn scherm is gewoon kleiner als mijn oude S8+ terwijl dat niet zou moeten kunnen.

Ik heb alle apps op automatisch gehad en volledig scherm en ik zie hier niks aan verschil in scherm grote, met een gekanteld scherm heb ik overal een dikke witte/zwarte balk waar ik echt heel erg de balen van heb en als dit zo blijft ga ik echt terug naar samsung met mijn toestel.

Inderdaad. Landscape gebruik ik bijna nooit, alleen bij media vandaar dat het me niet was opgevallen. 

Dat het scherm kleiner is dan S8+ is bekend. Sowieso 0.1" maar omdat de beeldverhouding 19:9 is mis je in de breedte ook weer wat.

Explorer

Het is gewoon zwaar irritant dat het scherm overal balken over de camera heen zet, ik heb Netflix net op volledig scherm gezet en komt het beeld tot halverwege de camera, daar heb ik echt niet een plus versie voor gekocht, het zelfde met internet bankieren krijg ik een hele dikke groene balk, en op internet een hele dikke witte balk, kom Samsung doe er iets aan, ik had net zo goed mijn 9+ kunnen houden

Explorer

Het is gewoon zwaar irritant dat het scherm overal balken over de camera heen zet, ik heb Netflix net op volledig scherm gezet en komt het beeld tot halverwege de camera, daar heb ik echt niet een plus versie voor gekocht, het zelfde met internet bankieren krijg ik een hele dikke groene balk, en op internet een hele dikke witte balk, kom Samsung doe er iets aan, ik had net zo goed mijn 9+ kunnen houden

Apprentice

Geen idee of meerdere personen hier last van hebben doch ik heb bij de instelling bij Display en dan nachtstand een aangepast schema wanneer die aan en uit zou moeten gaan. Begintijd staat op 22:00 uur en eindtijd de volgende dag om 05:00 uur. In de bijlage kan je zien dat het toestel aangevinkt is : Inschak. als gepland. De keuze van Nu inschakelen staat uit. Om 22:00 uur gaat inderdaad de nachtstand aan. Doch na 05:00 uur de volgende dag blijft de nachtstand ingeschakeld en als je dan bij de instellingen kijkt staat ineens "Nu inschakelen" ook actief. Alleen bij handmatig deze uitzetten kan je weer terug schakelen naar dagstand. De aangepaste planning werkt dus wel bij inschakelen doch niet bij het weer uitschakelen ervan om 05:00 uur (zie bijlage). Nog iemand die hier last van heeft ? Na 05:00 uur staat de keuze "Nu inschakelen"aan. Doet blijkbaar toestel zelf.

Toestel is op 06-03-2019 aangeschaft bij Samsungshop (online).

Nachtstand Samsung na 05_00 uur.jpgNachtstand voor 22_00 uur.jpg

=

8

Apprentice

*S10+* (IDEE) Scherm uit zetten d.m.v. 2x tikken op het scherm (Nock Off)

Een groot nadeel van de aan/uit schakelaar op de S10+ is dat deze erg hoog zit en dus moeilijk bereikbaar.
Het scherm van de S10+ kun je aan zetten door daar 2x op te tikken.

Waarom niet uit zetten door 2x te tikken op een leeg gedeelte van het scherm.

Op dat moment is mijn toestel niet geblokkeerd maar dat is niet altijd nodig na een ingestelde tijd gebeurd dat toch automatisch. Wil ik hem uit zetten en blokkeren dan druk ik alsnog de aan uit toets.

Mijn vorige toestel de LG V30 had dit namelijk ook, reuze handig.
Dit moet voor de software afdeling toch geen probleem zijn.

Apprentice

*S10+* (IDEE) Resolutie foto opname aan kunnen passen

Resolutie foto opname aan kunnen passen.
Huidige Resolutie        Extra in te stellen resolutie (ongeveer halveren)
Full 4032 x 1908           en 2016 x 954
1:1 3024 x 3024              en 1512 x 1512
16:9 4032 x 2268           en 2016 x 1134
4:3 4032 x 3024            en 2016 x 1512

Bovenstaande is een indicatie.

Apprentice

Misschien een heel geweldig idee:

De optie om Bixby te verwijderen.

Superuser II
Superuser II

@gouwepeer  schreef:

Misschien een heel geweldig idee:

De optie om Bixby te verwijderen.

https://www.androidcentral.com/how-completely-disable-bixby

https://thedroidguy.com/2019/03/disable-bixby-on-samsung-galaxy-s10-1100221

https://www.androidsage.com/2018/08/29/how-to-remove-disable-uninstall-remap-bixby-button-samsung-ga...

probeer 1 van deze linkjes.. Snap niet waarom je je zo druk maakt om Bixby steeds.. Ik heb hem nu zo ingesteld dat hij alleen werk als ik de knop ingedrukt hou, wat ik dus nooit doe en dus nooit gebruik.. Soms zeg ik Hi Bixby om mijn zaklamp aan te zette als ik in bed lig of me wekker aan te zetten. Voor de rest doe ik niks met die knop, genoeg remappers die de knop naar iets anders kunnen zetten, zelfs standaard in de instellingen kan dit tegenwoordig.

---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Explorer

Van mij mag dat hele bixby gebeuren er ook wel af, het is de grootste onzin dat het erop staat maar Samsung zal wel flink betaald worden! ik gebruik het niet en zal het ook nooit gaan gebruiken. En die knop kan gewoon weg.

Apprentice

Uitgeprobeerd omdat ik zelf de nachtstand continue heb aan staan is dit geen probleem voor mij.

Het klopt wat je zegt aan gaat de nachtstand wel maar terug naar dagstand NIET. Dit 2x uitgeprobeerd. Neem aan dat iedereen daar last van heeft, maar niet iedereen zal dit gebruiken. Ik zou het als een BUG aangeven.

Zelf heb ik een IDEE ingevuld om de resolutie van foto's te kunnen aanpassen nu alleen op te slaan in de hoogste resolutie.

Top Posters