Support

Open search

Bluetooth wordt onderbroken tijdens handsfree bellen

Apprentice

Geen succes! Moet ik hem nu binnenbrengen?

BruceH Moderator
Moderator

Als je wel kunt verbinden met andere Bluetooth apparaten, zou het niet aan het toestel mogen liggen en zullen zij hem waarschijnlijk ongerepareerd retourneren. Je kunt het beste eerst een reset uitvoeren op jouw toestel, als het dan nog niet werkt, dan is de laatste optie om hem ter reparatie aan te melden.

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Explorer

Ik heb hetzelfde voor in mijn wagen, Audi A3 2018

Apprentice

Dag Jimboo,

Ik heb gisteren de update gedaan en ik heb sinds dan 2 gesprekken kunnen doen zonder onderbroken te worden.

Laat ons hopen dat het is opgelost ...

Kan je dat eens checken?

Ik heb nog een afspraak lopen in de garage op 11/04. Ik heb zelf een update gedaan van het infotainment systeem, maar blijkbaar zou dat niet voldoende zijn en kunnen ze nog iets meer...

Audi toevallig lid van de vw familie...

Explorer

@Carrini 

Ik had wel het vermoeden dat dit iets van infotainment was. Had de bluetooth er al eens uitgegooid in auto en smartphone. En had smartphone al eens naar fabrieksinstellingen gezet. Het probleem blijft doorzetten.

Ik speel bv ook liedjes vanop mijn smartphone via bluetooth af. Soms valt ook het geluid volledig weg. Dan moet ik gewoon naar vorig of volgend liedje gaan en gaat die weer... voor enkele minuten. Dan is 't weer zover.

Apprentice

Wagen net terug uit de garage. Volledige software update gedaan. Geen succes.

In andere wagens (ondertussen een stuk of 7 getest) geen problemen.

de hel !

Explorer

Klinkt hoopvol....

Ik heb op 't eind vd maand een afspraak voor de firmware van mijn Audi na te kijken.

Echter heb ik niet getest in andere wagens, maar voordien heeft de bluetooth altijd goed gewerkt in mijn wagen, dus iets wat volgens mij wijst op software.

Daarnet perfect een uur kunnen bellen, maar bij het afspelen van liedjes vanop smartphone breekt het telkens af... als ge die liedjes dan afspelen zou op laptop werken ze allemaal perfect. 

Nick Moderator
Moderator

@Jimboo84, is dit via Spotify? Mogelijk is het een issue met een specifieke app.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

Hallo,

Een belangrijke update in dit verhaal.

Na veel in communicatie te hebben gestaan met de vw garage is er een duidelijk antwoord.

Zij hebben contact gehad met Duitsland en blijkbaar is de samsung S10 nog niet compatibel met verschillende infotainment systemen.

Op onderstaande pagina kan dit geverifeerd worden:

https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/de/de/index/mobiltelefonie/mobiltelefon-kompatibilit...

Ik neem aan dat er voor audi ook dergelijke pagina bestaat.

Het is een probleem dat zal opgelost worden in de toekomst maar wanneer juist...

Zeer jammere zaak!

Greetings,

Carrini

Explorer

@Carrini

Dit is een antwoord dat ik vandaag ontving van Audi via Facebook:

Dag Jimmy,

Op deze website kan u kijken welke toestellen compatibel zijn met uw wagen.
https://www.audi.de/content/de/brand/de.html/#layer=/de/brand/de/kundenbereich/weitere-informationen...
Indien u een Audi A3 heeft die na 2013 gebouwd is zou de Samsung Galaxy S10+ compatibel moeten zijn met uw wagen.

Daarnaast raden wij u aan om de onderstaande troubleshoot-procedure even te doorlopen. Mocht deze niet helpen, raden wij u aan langs te gaan bij uw Audi verdeler.

Please note: Try the following measures in the event of function restrictions or connectivity problems:
• Restart the mobile device (switch off and back on again, or remove the battery)
• Re-synchronise your mobile device
• Delete all call lists
• Cancel the Bluetooth pairing and then create a new Bluetooth connection to the vehicle
• Confirm any connection prompts on your telephone
• Avoid using special characters in names and title information
• Not all telephone number categories are transmitted to the vehicle by all mobile devices.
In the event of function restrictions, use the main categories 'Telephone private',
'Telephone business', 'Mobile phone private', 'Mobile phone business', etc.
• Activate network mode 'GSM only' in the settings of your mobile phone
Further information can be found in the operating instructions for your mobile device.

Please note: Make sure you comply with the additional information and that the firmware status approved by Audi is installed.

Vriendelijke groeten,
Team Audi

Top Posters