Support

Open search

Bluetooth wordt onderbroken tijdens handsfree bellen

Apprentice

Ik heb mijn Galaxy S10 correct kunnen aansluiten op mijn wagen. (VW Passat 2015)

Alles werkt naar behoren maar als ik bel of gebeld word dan loopt het mis.

Er komt een moment dat de 'tegenpartij' niet meer hoort. Ik hoor ondertussen alles maar aan de andere kant van de lijn is het muisstil.

Soms gebeurt dit na 5", soms na 30", soms na 10' ... Heel onregelmatig.

Als ik dan even overschakel naar luidspreker (op het toestel zelf) en nadien terug naar bluetooth, dan werkt het terug... De vraag is alleen voor hoelang?

Nog mensen met die probleem? Mensen die de oplossing hiervoor kennen?

Alvast bedankt!

Greetings,

22 ANTWOORDEN 22
Superuser I
Superuser I

Heb je dit alleen met je auto of ook met andere bluetooth apparaten (Bij voorkeur met dezelfde bluetooth versie als de Auto)?

Deze informatie is nuttig om uit te sluiten in welk apparaat het probleem zit.

Apprentice

Hallo SjorsK,

Bedankt voor je snelle reply.

Ik weet niet over welke bluetoothversie mijn wagen beschikt.

In het begin had ik dit ook met een draadloze speaker. Deze viel uit wanneer de phone in rust gaat.

Als ik het scherm terug oplichtte dan ging de muziek verder. Soms zaten hier gewoon ook onderbrekingen tussen.
Dit issue heb ik kunnen oplossen  door 'instellingen - speciale toegang - batterijverbruik optimalisatie.

Hier heb ik de app spotify, met dewelke ik de muziek afspeelde, op 'uit' gezet. Sinds dan heb is dat probleem verholpen.

In de auto zijn er mogelijks ook stoornissen. Maar het grootste probleem is dat de persoon aan de andere kant van de lijn te maken krijgt met een plotse stilte. Ik hoor alles perfect, maar daar horen ze niets meer.

Mogelijks moet ik ook iets aanpassen in die 'batterijverbruik optimalisatie', maar geen flauw benul wat...

Enige suggesties?

Alvast bedankt,

Greetings,

Christophe

BruceH Moderator
Moderator

Kun je het eens in de veilige modus testen? 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Hallo,

Veilige modus biedt geen oplossing.

Greetings,

Christophe

BruceH Moderator
Moderator

In sommige gevallen kan de dealer een uitkomst bieden door het systeem een update te geven. Heb je al eens gekeken of de firmware van de auto nog up-to-date is?

---------
Signature-S10
Apprentice

Dag Bruce,

Bedankt voor je antwoord.

Ik maak een afspraak met de garage en laat een update doen van de software indien nodig.

De wagen dateert van 2015 dus is een vrij recente wagen.

Kan samsung ook met een oplossing op de proppen komen door middel van een update? Uiteindelijk zijn er heel wat problemen met bluetooth.

Alvast bedankt,

Greetings,

Christophe

BruceH Moderator
Moderator

Alright, ik hoor graag hoe het is afgelopen!

Er zijn nog niet dusdanig veel meldingen over binnenkomen, dus het kan zijn dat het om specifiek issue gaat, het kan met veel factoren te maken hebben, denk bijvoorbeeld aan compatibiliteit.

Mocht dit nog toenemen, dan zal er gekeken moeten worden naar een oplossing door middel van een update.

---------
Signature-S10
Apprentice

Hello BruceH,

Update auto done.

Probleem niet opgelost. :-(

BruceH Moderator
Moderator

Je kunt dan nog proberen om bij Instellingen -> Algemeen beheer -> Netwerkinstellingen resetten. Zorg er dan ook voor dat alle verbindingen uit de carkit zijn verwijderd en probeer het dan opnieuw.

---------
Signature-S10
Top Posters