Support

Open search

Bluetooth issues

First Poster

Beste 

De Auto is van 2019 heeft vorige week een udate gekregen telefoon ontkoppelt en terug aangemeld en nog altijd het zelfde probleem bluetooth valt altijd weg en dit voor een toestel van 900 euro schandalig

Apprentice

Samsung, ik ben wel benieuwd wanneer de oplossing komt.... inmiddels heb ik al wel melding gemaakt bij de Android nieuws sites... zij duiken erin.. 

Nick Moderator
Moderator

@Basdapt, helaas betekenen een aantal gevallen niet dat het direct een software-issue is, vandaar mijn 'standaard' troubleshoot. Zelf heb ik namelijk ook een S10 en een carkit-systeem van Ford (2017), hier zijn nog geen problemen mee ervaren. @Johan-73, was dit een update van ons toestel of jouw carkit systeem?

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

@Nick, dank voor je reply.

uiteraard is het mogelijk dat het in een aantal gevallen geen software issue is echter.....

de problemen ontstonden na een "software" update.... Dus dan lijkt mij het vreemd dat

het geen software issue is.

Maar even afgezien daarvan, in de tussentijd kan ik mijn bluetooth al bijna 2 maanden niet gebruiken in de auto... en niemand zorgt voor een oplossing.

Het aanschaffen van een nieuwe gsm (lees S10) beidt ook geen soelaas wat die heeft dezelfde problemen... dus dan is de keuze een ander merk gsm of een andere auto.... (je kan het antwoord wel invullen)

Dus ik hoop dat Samsung dit probleem serieus neemt en met een oplossing komt. Wellicht een idee om eens met Land Rover hierover te communiceren? 

Explorer

Vandaag mijn S10 aan een   andere Bluetooth speaker gekoppeld. Dat koppelen ging goed. Na een minuut of 2 viel geluid weg, even later begon hij weer af te spelen. Daarna steeds onregelmatig geen geluid en dan weer wel. Heb ook de koppeling opnieuw tot stand gebracht (apparaat vergeten). Geen verbetering. Mijns inziens zit het probleem in de S10 software.

Apprentice

Ik krijg overmorgen een nieuwe auto, daarom dat ik er niet al te veel moeite voor wil doen om mijn issues met de S10 op te lossen. 

Ik wil wel melden dat ik het erg vreemd vind dat er op deze community door de moderators vooral wordt gewezen naar de andere apparaten en weinig naar Samsung zelf gekeken wordt. Op die manier schiet je het doel van een dergelijke community wel een beetje voorbij. 

Waar de gebruikers hier op hopen is dat deze community een mogelijkheid geeft om collectief een probleem aan te kunnen kaarten zodat Samsung Nederland deze issues serieus kan opnemen met Samsung (ik kan zelf wel een mailtje naar Samsung Zuid Korea sturen, maar dat maakt niet zo veel indruk).

Na alle berichten hier (en check ook even de duizenden klachten via Google over de batterij en de bluetooth issues van de S10) heb ik hier niet 1 keer een bericht voorbij zien komen dat er ook maar iemand de intentie heeft naar een oplossing te kijken. 

Nick Moderator
Moderator

De troubleshoots die ik tot op heden heb uit laten voeren sluiten aan bij beide apparaten. Ook bij een softwareupdate is het mogelijk dat een carkit de telefoon moeilijk of slecht herkent, vandaar dat ik aan beide kanten kijk. Daarnaast is het lastig omdat het momenteel sporadisch lijkt te gebeuren. Met de hoeveelheid S10-toestellen in alleen Nederland zou 't al een gigantisch probleem moeten zijn, als het direct in de software zit. 

Ik wil dus niets uitsluiten en blijf ermee bezig. Dus ja, het is echt wel doorgegeven. Alleen heb ik tot op heden niet vernomen dat het issue direct is geconstateerd en dat een oplossing mogelijk is.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Explorer

@nick.........om maar even aan te geven dat er met de S10/Bluetooth toch een probleem is even ook met een andere (Xiaomi mi9)telefoon Spotify op m'n speakersysteem los gelaten. Zonder problemen speelt deze nummers af, blijft stabiel en continu afspelen......😢

Explorer

Mijn problemen zijn ophelost ma een factory reset en clean install......Bluetooth nu stabiel, geen onderbrekingen meer.

First Poster

Het is eerder een software marig probleem. door dat OP te kunnen lossen zou je in: instellingen/aoos/systeem apps/bluethoot kunnen vinden. sluit deze af door te forceren, cache leegmaken en opslag te legen. Bluetooth werkt wel op oudere apparaten.

Top Posters