Support

Open search

Bluetooth issues

First Poster

Het zelfde probleem de verbinding met bluethooth valt altijd weg en er komt altijd onbekende beller op het scherm van de auto met de galaxy S10 plus.

Nick Moderator
Moderator

Helaas ligt het issue niet altijd bij het toestel, maar mogelijk kan het ook bij het Carkit-systeem liggen. Zo heeft de S10 (en ook de S9) een nieuwere versie van Bluetooth, dit is dus anders dan de S7. Dan hebben we het niet over profielen. In dit geval kan het zijn dat dit té recent is voor het systeem. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

@Nick Tuurlijk heeft de S10 een nieuwere versie bluetooth. Bluetooth 5.0 bestond nog niet in 2010 toen deze auto/carkit op de markt kwam. Sterker nog, ik denk dat 99% van alle carkits niet eens bluetooth 3.0 ondersteunen. 

Dus jij zegt, sorry, als je een nieuwe Samsung koopt moet je ook ene nieuwe auto/carkit kopen?

Nee.. Samsung belooft backward compatability. Dus de telefoon zou oudere bluetooth protocollen goed moeten kunnen ondersteunen net zoals de S7 dat ook deed (die had namelijk ook al een veel nieuwere bluetooth als de auto). 

Nick Moderator
Moderator

Ik geef aan dat Bluetooth compatibility te maken heeft met Bluetooth en de versies die gebruikt worden, backwards compatiblity heeft niet alleen te maken met het toestel. In dit geval zijn er een aantal dingen die je kunt doen, één daarvan is een update. Soms herkent de telefoon wél het systeem maar kan het systeem gewoon de versie niet pakken. Je kunt altijd even alle telefoons verwijderen uit het carkit systeem en soms zelfs resetten. 

---------
Signature-S10
Apprentice

Te gek voor woorden ...

mijn S9 werkte perfect in mijn auto tot de Pie update. ... Dus dit ligt niet aan de auto ( Land Rover Discovery sport 2017) maar aan de update. Wanneer mogen we een fix verwachten??

Ps reset, terug naar fabrieksinstellingen, cache wissen, etc. ... Alles geprobeerd .

Nick Moderator
Moderator

Heb je aan de kant van de auto ook al iets geprbeerd? Je kunt de mobiel volledig vergeten en alles even opnieuw instellen. Als je dit doet, kun je dan via Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerkinstellingen resetten ook uitvoeren?

---------
Signature-S10
Explorer

Ik koppelde vandaag mijn S10 aan mijn bluetooth boxen. Met mijn oneplus 5T geen enkel probleem, met de S10 valt de muziek steeds even uit, dan weer muziek, etc. Geen stabiel geluid of verbinding blijkbaar.

Nick Moderator
Moderator

Heb je geprobeerd wat ik hierboven het uitgelegd, Machlo?

---------
Signature-S10
Explorer

@nick  yep, net gereset. Maakt geen verschil. Als ik Spotify afspeel via Bluetooth op dat speakersysteem en ik zet m'n telefoon standby dan speelt hij nog zo'n 30 seconden door en valt dan weg. Na 10 a 20 seconden speelt hij dan plots weer verder. Dit doet hij een paar keer voordat hij definitief uitvalt.

Als ik via YouTub muziek afspeel en ik zet de telefoon standby dan valt de muziek direct weg. Zet ik dan de telefoon weer aan dan staat hij op pauze en moet ik het nummer weer aanzetten

Apprentice

@Nick  schreef:

Heb je aan de kant van de auto ook al iets geprbeerd? Je kunt de mobiel volledig vergeten en alles even opnieuw instellen. Als je dit doet, kun je dan via Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerkinstellingen resetten ook uitvoeren?

Zoals aangegeven heb ik alle opties geprobeerd qua gsm en auto. De auto is terug geweest naar de dealer....ontkoppeld, gewist, opnieuw verbinden etc... alles geprobeerd. Het is gekomen na de update... nogmaals te gek voor woorden als ik de berichten lees van de problemen met oa nieuwe telefoons als de s9 en s10. Het probleem ligt echt bij Samsung. En ik baal enorm van die standaard tips om het veel grotere probleem op te lossen. Kom met een software fix!!

Top Posters