Support

Open search

Bluetooth issues

Apprentice

Ik kan mijn gloednieuwe S10 niet verbinden met mijn auto. Mijn oude S7 had nergens problemen mee.

Als je even op het WWW zoekt zie je dat iedereen problemen heeft met de bluetooth. Verbindingen die verbreken, pairen wat niet lukt. En als er verbinding is gebeuren er vreemde dingen zoals het wegvallen van de verbinding. Het lijkt er op dat de backwards compatibility met oudere bluetooth protocollen niet goed werkt.

Samsung, wanneer komen jullie met een update?

Hoop dat dit issue snel wordt opgelost!

Zijn er meerdere mensen met bluetooth problemen in NL? Deel ze hier!

41 ANTWOORDEN 41
First Poster

Hetzelfde  probleem met de s10 plus ,totaal geen verbinding te krijgen met mijn mini uit 2019 .blijft zeggen dat hij niet kan koppelen .

First Poster

Hetzelfde  probleem met de s10 plus ,totaal geen verbinding te krijgen met mijn mini uit 2019 .blijft zeggen dat hij niet kan koppelen .

BruceH Moderator
Moderator

Welke melding krijg je precies op je toestel te zien? Kun je hier een screenshot van sturen?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Mijn auto vind telefoon niet, mijn telefoon de auto niet. Heb dus geen foutmelding.

Met mijn S7 had ik nergens last van. Sterker nog, met het overzetten van de instellingen stond mijn auto al in gekoppelde apparaten van de S10, maar toen kon ik nog steeds niet verbinden terwijl de telefoon dus weet naar wel BT adres hij moet zoeken.

Ondertussen alle bekende gekoppelde apparaten (die dus van mijn S7 overgenomen zijn) en alle instellingen van mijn autoradio gereset. Maar nog steeds kunnen ze elkaar niet vinden.

De S7 van mijn vriendin kan nog gewoon koppelen met de carkit. 

Als je googled zie je dat er in andere landen heel veel problemen zijn met de bluetooth van de S10.

BruceH Moderator
Moderator

En jouw S10 vind wel andere Bluetooth apparaten? Ook al eens in de veilige modus getest? 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
New Member

Hetzelfde probleem met de s10  ,totaal geen verbinding te krijgen met mijn mini uit 2018 .blijft zeggen dat hij niet kan koppelen .

Apprentice

@BruceH

Mijn S10 verbind wel met de carkit van de auto van mijn vriendin (nieuwe Renault Twingo), maar niet met de carkit van mijn eigen auto (Renault Megane van 2011).

Zal het eens proberen in veilige modus.

Nick Moderator
Moderator

Het is mogelijk dat jouw systeem moeite heeft met nieuwere Bleutooth profielen. Je kunt altijd even kijken of er een update bestaat voor het systeem.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

Dat zal vast, maar daarom ook dat ik in mijn eerdere berichten al had mede gedeeld dat de S10 issues heeft met de backwards compatability van de oudere bluetooth protocollen. De S7 verbind probleemloos met mijn carkit.

Een carkit update kost bij de dealer 150 euro, maar daarmee krijgt de carkit niet ineens aan nieuwer bluetooth protocol, omdat dit hardwarematig niet mogelijk is. De kans is zeer zeer groot dat het dan dus nog steeds niet gaat werken, dus dat risico ga ik niet lopen.

Vind het wel jammer dat er door Samsung wordt aangegeven dat de S10 backwards compatabel is met oudere bluetooth protocollen, maar dit in de praktijk niet werkt. Als het hardwarematig wel mogelijk is in de telefoon, is het dus waarschijnlijk gewoon een softwarematige tekortkoming in de S10. Hoop dus dat het met een update nog goed komt.

Top Posters