Support

Open search

Batterij Galaxy S10

Navigator

Hier is nog zo een test 

https://youtu.be/QgqinnFGqmQ

Apprentice

Ook mij valt het batterijprobleem op. Van een S9 prepaid naar een s10 met abonnement gegaan. 

Mn s9 ging soms 4 dgn mee met hoe ik mn tel gebruik. 

Nu mag ik met het zelfde gebruik blij zijn als ik 2 dgn haal. 

Bij het naar bed gaan 100%. De s10 staat in de stand-by. Alles uitgeschakeld. 8 uur later op 90%.

De s10 schijnt meerdere optimalisatiefuncties te hebben, maar dat werkt zo te lezen niet.

Ik heb gisteren nog naar Samsung gebeld. Dit probleem is bij hun niet bekend. Zo te lezen hier wel degelijk. 

Ook ik neig te twijfelen of ik er goed aan gedaan heb over te stappen. 

Zou toch niet moeten kunnen bij een vernieuwd nog duurder toestel. 

De s10 zou ook weer sneller opladen dan zn voorganger met de bijgeleverde snellader.

Gisteren voor de 2e keer opgeladen. Van 10 tot 100% terwijl het toestel uitstaat duurde 2 uur. Ik heb de functie snelladen aan staan! Uiteraard heb ik een phonecheck uitgevoerd. Alles oké.

Ik hoop dat Samsung hier softwarematig nog iets aan gaat doen.

Verras ons eens op een positieve manier 😉

Apprentice

In navolging op mn vorige bericht. 

Gisteren om 1130u was mn s10 opgeladen. Kijk ik zojuist 24 uur later geeft het systeem aan dat de tel 15u in bedrijf is na de laatste lading. Dit moet 24 uur zijn. 

Ook is het raar, zie afbeelding, dat de Always on Display bovenaan staat met 8u verbruik. Deze functie heb ik nog nooit gebruikt en staat standaard uit!!

Wat is er aan de hand met die s10?? Screenshot_20190317-120421_Settings.jpg

Superuser II
Superuser II

Hoi @Berg80,

Zou je de instellingen van het Always On Display voor de zekerheid eens kunnen nalopen? Deze staat standaard namelijk niet uit, maar op 'Tikken om weer te geven'. Wanneer deze echt uit staat, denk ik dat dit al een hoop bespaart.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Apprentice
Het is nu 12.30 en m'n batterij staat op 58%. Heb alleen een beetje gewhatsappt en wat internet pagina's bezocht. In het batterij overzicht geeft hij aan dat Chrome 50 minuten actief was en 15% batterij heeft gebruikt. Ten eerste heb ik niet 50 minuten zitten surfen. Ten tweede mag Chrome met 50 minuten surfen niet de batterij voor 15% leeg trekken..
Apprentice

Ja, als je bijna niks doet wil hij misschien wat langer meegaan. Maar zodra je begint te bellen, te whatsappen, beetje internetten dan is het snel over met de pret. Ik hoop ook op een update wat dit zal verhelpen. Als ik dit had geweten, had ik dit toestel zeker niet genomen.

Apprentice
Hey Kevin,

ik heb een hard reset gedaan.. Alles opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb de functie Always on Display nagelopen.
Alles staat uit. Ook als het scherm uit staat verschijnt er niets.
Hoe kan ik zien dat het op Tikken om weer te geven staat?
Gr Berg

Superuser II
Superuser II
Iedereen die accu problemen heeft graag het volgende doen als je toestel al minstens een week in bezit hebt:

Laad de accu tot 100%, gebruik het toestel precies zoals je normaal ook zou doen maar laad hem niet tussendoor eventjes op!
Als de accu tot ongeveer 15% komt maak je een screenshot van je batterijverbruik, Instellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Batterijverbruik. Post de screenshot dan hier zodat we even kunnen kijken waar het fout gaat.

@Berg80, Instellingen > Geavanceerde functies > Beweging en gebaren.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Goedenavond Rohit,

Ik heb een schermafbeelding gemaakt.

Vandaag is mijn gebruik gedurende de dag zeer laag geweest. Het is is beter geworden, alleen moet ik straks weer weg en betekend dit dat de telefoon weer aan de lader moet eerst.

Nog steeds niet wat ik van een nieuwe telefoon verwacht. Ook bij mij speelt nu de gedachte om de telefoon weer in te leveren en mijn oude toestel met hetzelfde batterij verbruik weer in gebruik te nemen. Het is een hoop geld voor een teleurstellend verbruik.

Wel moet ik zeggen dat de rest van de telefoon erg fijn werkt, alleen heb ik dan nog liever dat ik dit een volledige dag kan gebruiken!

Ps. Ten tijde van dit bericht is de batterij weer 2% gezakt

Screenshot_20190319-200240_Settings.jpg

Highlighted
Apprentice

Tegenwoordig houd mijn batterij het meer dan een dag vol, gelukkig. Nu ben ik er wel blij mee.

Batterijverbruik zie link hieronder

https://www.mupload.nl/img/tt32fl.jpg

Top Posters