Support

Open search

3 camera's waarvan er maar 2 werken? (s10+)

Highlighted
First Poster

Wat ik ook niet echt snap , er zitten 3 lenzen achterop de s10+ waarvan er maar 2 werken? Als ik mijn vinger op de rechter lens leg en ik switch van camera's mode's dan zie ik alles nog gewoon op elke stand.  Als ik mijn vinger op de middelste en de linker leg dan kan ik in alle 3 de mode's niks meer zien... waar is die rechter lens dan voor? ( die naast de hartsensor )

Ook kan ik alleen maar filmen met 1 camera en niet met de ultra wide lens... is ook erg zonde

6 ANTWOORDEN 6
Superuser II
Superuser II
Langs de hart sensor is de Ultra Wide camera. En die doet het wel hoor alleen ik heb geen S10 dus kan je niet zeggen hoe haha.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Observer

Bij mijn s10 werkt die gewoon, als ik jou was zou ik het laten nakijken, dit hoort inderdaad niet

Explorer

Ook bij mij werken alle 3 de camera's.

Apprentice

Ik heb net getest wat je beschreef. Bij mij worden de Ultra Wide & Wide wel gewoon geactiveerd. Maar 1 camera is bij mij ongebruikt, namelijk de telephoto.. Wel apart, is waarschijnlijk iets mis in de software. Ik denk wel dat dit opgelost zal worden in een update. 

First Poster

Bij mijn s10+ werkt de zoom lens ook wel, maar wel enkel als er genoeg licht is anders schakelt hij over naar de wide lens.

Dus als je de zoom lens bedekt gaat hij zowieso niet werken omdat hij dan niet genoeg licht heeft en vermoedelijk als je met je vinger de middelste lens bedekt krijgt de zoom lens ook niet genoeg licht.

Ik heb het hier eens uitgetest met een bredere elastiek die net de lens bedekt en dan zie je hem naar de zoom lens springen van zodra hij veel licht heeft.

Als ik in video modus het formaat bovenaan op 9:16 heb staan , kan ik inderdaad ook geen andere lens kiezen.

Maar als ik dit op 1:1 of full zet , zijn de icoontjes voor de lenzen wel beschikbaar

First Poster

Even aanvulling, het is de 60 frames per seconde filmen dat de andere lenzen niet ondersteunen denk ik.

Want als ik bij instellingen kies voor 16:9 UHD of 16:9 FHD in plaats van 16:9 UHD (60 fps) of 16:9 FHD(60 fps)

kan ik wel een andere lens kiezen

Top Posters