Support

Open search

Samsung Note9 gaat steeds terug naar startscherm

Highlighted
Explorer

Na dat ik mijn Note9 opnieuw heb opgestart springt hij na het aanklikken van een app steeds terug naar het startscherm of het scherm ervoor. Klik je bijvoorbeeld een map met apps aan en daarna een app uit die map dan springt hij eerst terug naar de map en daarna naar het startscherm.

Het gebeurt niet altijd direct, er zit soms enige tijd tussen. Zo kun je soms wel een app starten maar dan floept ie er weer uit.

In mijn beleving is dit gekomen na de laatste update naar versie 9.

Op een of andere manier verdwijnt het verschijnsel na verloop van tijd weer, zeg maar een klein half uur.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

mvg, JaapG

4 ANTWOORDEN 4
Nick Moderator
Moderator

Dat is apart! Gebeurt dit ook wanneer je in de veilige modus gebruik maakt van het toestel?

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Explorer

Hallo Nick,

Vanavond had ik een update en dus herstart. Probleem was duidelijk aanwezig. uiteindelijk was het weer weg.

Ik heb de telefoon opnieuw in veilige modus gestart. het probleem trad niet op.

Opnieuw gestart en het was er gewoon weer.

Ik overweeg het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar dat heeft meestal meer voeten in de aarde dan ik leuk vind dus als ik het kan voorkomen..... Mede gezien het feit dat het na een klein half uurtje weer over is wacht ik er nog even mee.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groet JaapG

Nick Moderator
Moderator

Dan is een reset inderdaad aan te raden. Zet vanuit de backup niet jouw apps terug, want het is mogelijk dat een app het veroorzaakt. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Explorer

Een update voor het terug naar startscherm probleem.

Nadat het probleem ook spontaan begon te verschijnen heb ik de telefoon gereset. het probleem was daarmee dus inderdaad verdwenen.

Helaas heb ik het nu weer terug maar ik weet nu wel waar het vandaan komt.

Na het instellen van een eigen kort video fragment als achtergrond via Samsung Themes dacht ik ook eens te kijken naar een andere set app pictogrammen. Ik vond een leuke set en probeerde de proefversie.

Gevolg: Het startscherm gaf maar een paar van de nieuwe pictogrammen weer en werkte niet meer.  De telefoon ging na korte tijd vanzelf terug naar de standaard set pictogrammen en op dat moment dacht ik: het zal toch niet waar zijn.

Helaas wel. het terug naar startscherm probleem was er weer. Balen dus.

Ik had eerder ook eens naar andere pictogrammen gezocht en toen heb ik hetzelfde verschijnsel gehad. Startscherm dat incompleet is en blokkeert en terug gaat naar de standaard set.

Ik heb van iemand die het volgens mij kan weten te horen gekregen dat het probleem wat ik beschreven heb waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een hack. Ben ik dus mooi klaar mee.

Morgen maar weer resetten.

Groet JaapG

Top Posters