Support

Open search

We proudly present: One UI, Samsungs nieuwe look op Android Pie (9.0)

Nick Moderator
Moderator

One UI is de nieuwste Samsung User Interface, een aantrekkelijk design waarbij de hardware en software perfect samenwerken. De interface is op de nieuwste Galaxy toestellen beschikbaar samen met de nieuwste Android versie Pie (9.0). De interface zorgt dat jij alleen hoeft te focussen op dat wat je echt belangrijk vindt. Omdat juist de kleine details een groot verschil maken! Lees in dit artikel alles over One UI en Android Pie (9.0).

De weg naar One UI

One UI vervangt op den duur de Samsung Experience UI op alle Galaxy-toestellen.  Het begon allemaal veel eerder, in 2010 introduceerde Samsung de Galaxy S. Het was de eerste editie van Samsungs premium smartphone-serie met daarop een Quick Panel waarmee je gemakkelijk tussen de apps kon schakelen. In 2011 volgde het Live Panel waarbij content direct op je thuisscherm te zien was en in 2012 was via de UX ook interactie met het toestel mogelijk door het gebruik van je stem (S Voice).

In de loop van de jaren werd de techniek steeds verder ontwikkeld en werd de interface steeds slimmer en geavanceerder. Maar tegelijk ook juist gebruiksvriendelijker: in 2014 werd er een minimalistisch UX design gelanceerd om je smartphone nog intuïtiever te kunnen gebruiken. Na de introductie van shortcuts (in 2015), Bixby en Samsung DeX (in 2017) en de intelligente camera (in 2018) zijn we nu klaar voor One UI! Wat zijn de voordelen van de nieuwe interface?

De voordelen van One UI
Wat zijn de nieuwe features van de nieuwe Android interface One UI van Samsung?

• Optimaal gebruiksgemak: meer focus, minder afleiding

Met One UI is je telefoon makkelijker met één hand te bedienen, ongeacht de grootte van het toestel. Het design is simpel, krachtig en zal je niet afleiden van zaken die jij belangrijk vindt. Je ziet wat je nodig hebt en wanneer elementen niet relevant zijn worden ze verborgen. Bepaalde functies worden gegroepeerd en ook dat zorgt voor meer gebruiksgemak.

one ui 11.PNG

• Look & feel: een nieuw uiterlijk

Het uiterlijk van het nieuwe interface sluit naadloos aan bij de hardware van de Galaxy smartphones. De afgeronde hoeken van een Galaxy-toestel zie je terug in de ronde iconen en afgeronde hoeken in het design van One UI. De aanpassingen in het design zorgen er met elkaar voor dat je jouw Galaxy toestel nog intuïtiever kunt gebruiken.

(Visual – Gebruiksgemak)

• Nachtmodus: rust voor je ogen

In bed nog even op je telefoon bezig? De nachtmodus zorgt voor gereduceerd licht en het gebruik van donkere kleuren in het instellingen menu en de Samsung apps als berichten, kalender en telefoon. Dit kijkt rustiger, is comfortabel voor je ogen en je batterij gaat langer mee! Je kunt de nachtmodus beheren in het ‘instellingen > display > nachtstand’.

one ui 22.PNG

Ben je net zo enthousiast als wij zijn over One UI? Check hieronder de korte One UI introductievideo!

13 Opmerkingen
Superuser I
Superuser I

Ik vindt one UI een van de betere updates, het maakt mijn telefoon veel beter in 't gebruik  

First Poster

Wanneer komt de update naar mijn apparaat?

BruceH Moderator
Moderator

Hi @AymanTn,

Dat is afhankelijk van welk toestel je hebt en bij welke provider je bent aangesloten. 

First Poster

Hallo Bruceh

Samsung Galaxy note 9

Internetprovider is telfort

BruceH Moderator
Moderator

Heb je handmatig gecontroleerd op updates via het toestel en via Smart Switch? Als er dan geen update beschikbaar is, is het nog even afwachten. Wij hebben geen inzage op wanneer de update wordt uitgerold helaas.

Explorer

Ik heb deze week de update gehad op mijn Note 9. Mijn provider is T-Mobile

First Poster

goedemorgen ik heb een simlock vrije Samsung Note 9 blauw 512 GB nu blijkt dat deze toen niet te leveren was in november 2018 maar ik heb er een gevonden nu blijkt het alleen een hongaarse uitvoering te zijn , is EU dus geen probleem maar kan mij iemand vertellen wanneer  voor deze de nieuwe pie update komt 

vriendelijke groet Anton

First Poster

Screenshot_20190210-102747_Software update.jpg

First Poster
Hallo, Weet iemand hoe je bij je app-overzicht (waar je je openstaande apps bekijkt) die onderste regel kunt uitzetten? Hij laat nu met deze update namelijk je meest gebruikte apps onderin zien en dat vind ik niet handig. Zelfs een app die op verbergen staat, laat hij daar wel zien. Alvast bedankt!
Nick Moderator
Moderator

Deze is momenteel niet uit te schakelen, cjd. Bedoel je apps in de Veilige Map?

First Poster

Helaas. .. Nee gewoon dat rijtje onderaan je overzicht met je openstaande apps (via die knop met de 3 verticale streepjes).

Maar er schijnt iets te zijn dat je app suggesties uit kunt zetten bij de pie update via startscherm instellingen, maar iig niet op mijn s9

Nick Moderator
Moderator

Ik heb het hier op meerdere toestellen opgezocht, maar geen hadden deze optie. Ik ben er ook niet van op de hoogte. Dus zover als ik nu weet is dit niet mogelijk.

First Poster

Balen, iig bedankt voor je reactie!