Support

Open search

Samsung x IFA 2019: een Superuser experience in een tech-walhalla!

Community Manager

Wat hebben de Galaxy Fold, Samsung BESPOKE en POWERstick Jet gemeen? Het zijn dé nieuwste Samsung tech innovaties die te bewonderen waren op de IFA in Berlijn, de grootste elektronicabeurs in Europa. Dit jaarlijkse tech event dat al sinds 1924 bestaat, trok in 2018 ruim 244.000 bezoekers en 1800 standhouders. Het is dé plek en hét podium waar 's werelds toonaangevendste merken van consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten hun nieuwste producten presenteren. Tijdens de 2019 editie ontbrak Samsung uiteraard niet, want Samsung wil bezoekers inspireren met hun visie, vergaande ideeën en exclusieve Superuser Experience.

CommunityTeam.png

Zien, testen en ervaren!

De Community Superusers volgen de technologische ontwikkelingen van Samsung op de voet en zijn veel actief op het platform. @RobertS, Community Manager van Samsung Benelux nam de Superusers @KevinW, @SjorsK en @Rohit, samen met moderator @NadiaS mee naar dit tech-walhalla in Berlijn. De groep ervaarde hier alle nieuwe tech innovaties van Samsung en namen deel aan de Samsung Superuser Experience. En als je toch in Berlijn bent, zie je je kans schoon en verorber je uiteraard een schnitzel of een curryworst!   

“Onderdeel zijn van de Samsung Community is voor mij onderdeel zijn van een leuk en hecht team. We delen onze ervaringen zodat andere Samsunggebruikers nog meer uit hun producten kunnen halen en ze er net zo blij mee worden als wij. Daarnaast organiseert Samsung zo bijzonder veel voor hun trouwe gebruikers, dat je het hier alleen maar naar je zin kunt hebben.” – KevinW

Maak het onmogelijke mogelijk

De paradepaardjes van Samsung werden tijdens IFA 2019 op een originele en interactieve manier tentoongesteld aan het publiek. Bezoekers en onze Superusers maakten in Samsung Town op intuïtieve wijze kennis met een aantal van Samsungs nieuwste devices: BESPOKE, POWERstick Jet, Galaxy Note10, Galaxy Fold en QLED 8k.

Samsung BESPOKE.gif

BESPOKE: De Samsung BESPOKE Lifestyles-zone beschikte over een dynamisch roterend podium. De bezoeker maakte daarmee kennis met de veelzijdigheid van de BESPOKE-koelkast in verschillende kleurvarianten. Millennial, jong stel of groot gezin? De BESPOKE-koelkast voldoet aan iedere behoefte.

POWERstick Jet ™: Een levendig display toonde bezoekers de nieuwe reeks premium draadloze stofzuigers van Samsung: POWERstick Jet ™. Een krachtpatser met 200W aan zuigkracht, een duurzame batterij en ergonomisch design.

Serif.pngPowerstick Jet.png

The Serif: In de Lifestyle Gallery van Samsung Town zagen bezoekers zelf hoe het scherm van The Serif naadloos in elk interieur past, welke levensstijl je ook hebt.

Note10.pngGalaxy Note10: De nieuwste aanvulling op Samsungs succesnummer is de Galaxy Note10. Uitgerust met een S-Pen heb je meer mogelijkheden dan ooit tevoren. De high-end processor is een van de snelste van 2019 en zorgt ervoor dat je optimaal kan genieten van games of films zonder vertraging! Bezoekers van de Galaxy Note10-stand maakten kennis met de Galaxy Note10+ en bekeken via het reflecterende plafond naar een tentoonstelling, terwijl ze op afstand een selfie konden maken met de nieuwe Air actions-functie van de S-Pen. Lees hier meer over de nieuwste krachtpatser.

Galaxy Fold: Bezoekers maakten in de Galaxy Square van dichtbij kennis met het nieuwste pronkstuk van Samsung: de Galaxy Fold*. Het toestel met opvouwbaar scherm combineert het beste van twee werelden: smartphone én tablet in één. Het is de meest innovatieve smartphone ooit van Samsung, gecreëerd voor een nieuw tijdperk van Galaxy.

Galaxy Fold.png* Vanwege de beperkte beschikbaarheid van de Galaxy Fold heeft Samsung het wereldwijde lanceringsplan herzien. Vooralsnog is de Galaxy Fold niet beschikbaar in Nederland en België.

QLED 8K: Het QLED 8K-plein van Samsung Town op IFA toonde de volledige reeks Samsung QLED 8K-TV's. Bezoekers en Superusers bekeken en vergeleken de verschillende toestellen: - 65, 75, 82, 85 en 98-inch én het nieuwe 55-inch model. Ook maakten ze kennis met de ongeëvenaarde resolutie van The Wall. Met zijn zelfuitzendende LED's op micrometerschaal, de AI-opschaling, HDR 10+ ondersteuning en 120Hz verversingssnelheid, is dit een scherm waar je u tegen zegt.

“IFA 2019 was weer een geweldige ervaring met een super leuk Samsung team. Prachtige nieuwe innovaties gezien, waarvan de Galaxy Fold wel een van de mooiste was! Kan niet wachten tot IFA 2020!!” – Rohit

IFA was daarmee de uitgelezen plek om je kennis op audiovisueel gebied bij te spijkeren. Trouwe Samsung Superuser @dkoster - op de hoogte van de nieuwste TV snufjes - kon dit jaar niet mee naar de beurs. Erg jammer, want zijn expertise werd gemist.

QLED 8K.png

Superuser Experience Day: de Berlin Bear Hunt

Als onderdeel van de Superuser Experience werden de Superusers uitgedaagd Berlijn te ontdekken en vast te leggen mét de nieuwste Samsung innovaties. Gewapend met o.a. de Galaxy Note10 werd de jacht (figuurlijk!) in de Duitse hoofdstad geopend. Een stad die bekend staat om kunst, levendige cultuur, rijke geschiedenis en de iconische Berlin Bears!

“Het voelt goed om een deel uit te mogen maken van een geweldige inspirerende, maar bovenal behulpzame community. Verder vind ik het geweldig om te zien hoe Samsung het onmogelijke telkens weer mogelijk maakt. De Berlin Bear Hunt op de elektrische step was trouwens ook supertof!” – SjorsK  

Elk deelnemend team kreeg de mogelijkheid om praktische ervaring op te doen met de nieuwe krachtige smartphone. De opdracht was simpel: zoek, vind en leg zoveel mogelijk Berlin Bears vast. Maak daarbij gebruik van zowel de navigatiemogelijkheden van het toestel als je vaardigheden als fotograaf en deel de foto’s met de rest van de Samsung Community. Het team met de meeste beren mocht zich bekronen als ultieme winnaar. Benieuwd naar het resultaat? Check dan vooral de Bear Hunt pagina voor alle creatieve inzendingen.

BerlinBearHunt.png

Hebberig geworden van al dit nieuws van Samsung? Welk product spreekt jou aan en zie je wel pronken in jouw huis? Of was je toevallig ook op IFA en wil je je ervaringen met andere Samsung gebruikers delen? Vertel het ons en deel je foto’s!

9 Opmerkingen
European Community Manager
European Community Manager

Well pleased you enjoyed the event, look forward to seeing you again

Superuser II
Superuser II

IFA 2019 was superleuk!! 

20190907_162527.jpgGroepsfoto

Heel veel mooie dingen gezien en ook wat leuke dingetjes gekregen! 

Goodiebag (letterlijk) Anti diefstal rugtas met daarin een, Fit E, drinkbeker, mok, Skittles, sleutelhouder. De Fit E aan mijn vrouw gegeven omdat ik zelf een Samsung Watch heb! 

20190906_140415.jpgGoodiebag

Bespoke Tattoo (tijdelijk)

20190906_173829.jpgBespoke

The Serif

20190906_144228.jpgTheSerif

219 inch!!

20190906_135256.jpg219"!!

Samsung Bixby car

20190906_130650.jpgBixby Car

Bespoke Koelkasten

20190906_130437.jpgBespoke

Processoren

20190906_123305.jpgProcessor

Galaxy Fold

20190906_120548.jpgGalaxy Fold20190906_120535.jpgGalaxy Fold

Art TV

20190906_113737.jpgArt

@RobertS wederom weer bedankt dat ik aanwezig mocht zijn!

Superuser I
Superuser I

De Samsung Superuser experience was, net zoals de vorige keer geweldig. Nadat we een heerlijk kopje koffie hebben gedronken bij op het kantoor van Samsung (Waar ik gelijk de kans heb genomen om de nieuwe lineup te testen) hebben we het vliegtuig genomen naar het mooie berlijn. 

vliegtuig.jpg

Eenmaal aangekomen zijn we op zoek gegaan naar de befaamde lokale snack gezien de geweldige geruchten die wij hiervan gehoord hebben (Was lekker  @Rohit  ). Uiteindelijk heeft deze snack ons anderhalf uur zoeken gekost. Nadat we eenmaal ons voorgerecht binnen hadden zijn we natuurlijk direct doorgegaan naar onze avondmaaltijd waar onder het genot van een biertje een heerlijke avondmaaltijd hadden genuttigd. 

bier.jpg

eten.jpg

Direct na het avondeten zijn we terug gegaan naar het hotel waar we optijd naar bed zijn gegaan zodat we de volgende dag fris en fruittig op de beurs aanwezig konden zijn. 

Na een heerlijk ontbijt vol met vitamine-V zijn we bij de beurs aangekomen waar we met de laatste technieken van Samsung mochten kennismaken. 

ontbijt.jpg

Note 10

Noot10-1.jpgEen echt pareltjeNote10_2.jpgBij deze bent u gekroontCatNote.jpgIk kan niet tekenen

Ik heb heerlijk mogen spelen met de Galaxy Note 10 eerlijk gezegd, de S-Pen werkt super fijn! Ik kan niet wachten totdat ik er een voor mezelf aanschaf Natuurlijk is het ook leuk om op het gezicht van anderen te tekenen. Ik moet zeggen dat ik inmiddels best wel warm ben geworden voor dit toestel. 

Tab S6

Tab-S.jpgVeel verschillende pennen met de Tab S6

Het is duidelijk dat het Samsung weer eens is gelukt om de beste Tablet op de markt te produceren, met de nieuwe S-Pen kan je als creatieveling je helemaal uitleven. 

Galaxy Fold 

fold_sms.jpgFOLD1.jpg

Eerlijk gezegd was ik altijd skeptisch over de Galaxy Fold en haar duurzaamheid, totdat ik het apparaat eindelijk in mijn handen mocht hebben en er mee mocht spelen. Je zal je verbazen maar het toestel voelt oerdegelijk aan en tijdens het gebruik zie je de "fold" absoluut niet. 

USB:

stickdrin.jpg

Het is geen geheim dat Samsung de beste opslagmediums maakt  

8K Quantum Processor:

processor.jpg

Ziet er saai uit maar dit apparaat zorgt er voor dat alles er beter uit ziet De nieuwe AI van de 8K TV's maken echt een gigantisch verschil. 

Galaxy Book S

Helaas komt dit pareltje niet in Nederland uit, maar deze superlichte laptop is ook nog de meest energiezuinige laptop met een accuduur van 23 uur met het kijken van videos. 

laptop.jpgMet stijl!laptop2.jpgPrima snelheden

Galaxy Active Watch 2

Galaxy Active 2.jpgGalaxy Active Watch 2

Stijlvolle watches voor de sportliefhebbers. 

Samsung DeX werkt vanaf je PC!

dex-op-laptop.jpg

Ideaal als je mobiele apps vanaf je computer wilt openen, hierdoor kan je de mobiele ervaring altijd en overal gebruiken. Wat mij betreft was dit hét onderdeel dat miste van de Samsung DeX ervaring. Op dit moment is deze nieuwe desktop omgeving alleen beschikbaar voor de Note 10. 

Op de beurs hebben we trouwens ook een hele mooie goodiebag waar Samsung flink heeft uitgepakt: 

goodiebag_1.jpggoodiebag_contents.jpg

Ik wil iedereen bedanken voor de geweldig ervaring en natuurlijk @RobertS  voor de uitnodiging

Ps. 

De step was super tof! 

De bovenstaande tekst is mijn meening, samsung heeft geen vergoeding gegeven voor het schrijven van de bovenstaande tekst met uitzondering van de kosten met betrekking tot de reis. Samsung heeft niet gevraagd voor enige vorm van promotie rondom deze post, alhoewel ze het vast en zeker op prijs zullen stellen. 

Explorer

Wow, wat gaaf mannen dat jullie er zijn geweest. Ik koester nog herinnerignen aan de s6 tijd die was in Zaandam.

Superuser I
Superuser I

Het filmpje staat inmiddels online  

Mastermind

Nice all, @SjorsK 

Hoe heten de gerechten? Ze zien er echt goed uit 😋 

The famous S6Tab...

Groeten uit Spanje, het is te zien dat iedereen die daar ging een goede tijd had, omdat ik niet ging, ik bleef je bijwonen hahahaha No problemo 

Mastermind

Sommigen van ons kennen elkaar, anderen niet zozeer hahahaha

Mooie en krachtige mensen, ik hoop dat ze zo goed blijven voor veel vrienden, gezondheid 

Happy next year 

...but next time prensents send at home, better for the back 

https://www.youtube.com/watch?v=xFutjZEBTXs  

Mastermind

IFA 2018 to compare sensations and observers!! 

https://www.youtube.com/watch?v=bBFW3OVuOq8

Superuser I
Superuser I

Great pics @SjorsK !          Mooie foto's