Support

Open search

Samsung introduceert de nieuwe smartphone Galaxy A-series

Community Manager

Een complete modellenreeks met budget- en geavanceerde middensegment smartphones. We zetten de Galaxy A-serie modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn met hun features op een rij.

Samsung Galaxy A10: het instapmodel

Galaxy A10.png

Als instapmodel is de Galaxy A10 zeer geschikt. Met een groot 6,2-inch HD+ display en een V-vormige inkeping bovenin het scherm is het een fraai vormgegeven smartphone die in drie kleuren (zwart, blauw en rood) verkrijgbaar is en draait op het nieuwste besturingssysteem van Google: Android 9 Pie

Dit is de enige Samsung smartphone die niet beschikt over een dubbele camera, maar wel voorzien is van een 5 megapixel selfie camera en een 13 megapixel camera aan de achterzijde.

Verder beschikt de Galaxy A10 over ontgrendeling met gezichtsdetectie, 2GB RAM geheugen en 32GB opslag. De ingebouwde 3.400 mAh batterij geeft voldoende capaciteit voor een hele dag.

Samsung Galaxy A20e: het compacte model

Galaxy A20.png

Net als de A10 beschikt de A20e over alle basic features van een Galaxy smartphone, echter is dit qua uiterlijk compactere model (5,8-inch HD+ display) wél iets meer aangekleed. Zo is de 8 megapixel selfiecamera opgenomen in de V-vormige notch in het display. Naast de hoofdcamera van 13 megapixel is er een tweede camera met 5 megapixel en groothoeklens

Ook hier is ontgrendeling met gezichtsdetectie aanwezig en de vingerafdruksensor bevindt zich aan de achterzijde. Een octa-core processor met 3GB RAM en 32GB geheugen drijft de, in de kleuren zwart, rood en blauw verkrijgbare Galaxy A20e, aan. Het geheugen is uit te breiden met een MicroSD. De 3.000 mAh batterij ondersteunt ook 15W snel laden.

Samsung Galaxy A40: waar voor je geld

Galaxy A40.png

Nadat de standaard aanwezige Galaxy A-serie features zijn afgevinkt kun je bij het A40 model het volgende toevoegen: een 5,9-inch Full HD+ Infinity U-display, een 25 megapixel hoge resolutie front camera met f/2.0 lens en op de achterzijde een dubbele camera met respectievelijk een 16 megapixel camera met f/1.9 lens en een 5 megapixel camera met groothoeklens voor 23º panorama foto's.

Het toestel beschikt verder over 4GB RAM en 64GB geheugen, en een 3.100 mAh batterij die eveneens 15W snel laden ondersteunt.

De Galaxy A40 is verkrijgbaar in vier kleuren: zwart, blauw, wit en koraal.

Samsung Galaxy A50: groter en krachtiger

Galaxy A50.pngAnders dan bij de eerdergenoemde Galaxy A-serie modellen, is de vingerafdrukscanner bij de A50 geïntegreerd onder het scherm. Het scherm is met zijn 6,4-inch Full HD+ Infinity U-display relatief groot vanwege de drievoudige camera: aan de voorzijde bevindt zich de 25 megapixel selfiecamera, en de achterzijde is uitgerust met 25 megapixel (f/1.7) hoofdcamera, een 8 megapixel groothoek en een 5 megapixel diepte camera.

De AI (Artificial Intelligence) camera is bovendien in staat om zich aan de opname-omstandigheden aan te passen; de juiste instellingen worden automatisch geselecteerd voor optimaal resultaat. 

Dankzij de 4.000 mAh batterij kom je met de Galaxy A50 de dag wel door en de keuze uit twee geheugenvarianten - 4GB / 64GB geheugen of 6GB RAM / 128GB geheugen- maken van dit toestel een betaalbare krachtpatser. Verkrijgbaar in zwart, wit, blauw en koraal.

Samsung Galaxy A70: compleet en veelzijdig

Galaxy A70.png

Van alle A-serie toestellen heeft de Galaxy A70 het meeste weg van de Galaxy S10 5G/S10+. Het royale, heldere 6,7-inch display verzekert je van een meeslepende kijkervaring en zowel het standaard beschikbare 6GB RAM en 128GB opslaggeheugen, als de batterijcapaciteit van 4.500 mAh laten je de hele dag door zorgeloos fotograferen, delen, gamen en streamen. Tel daarbij de 25W Super Fast Charging technologie bij op en je kunt -wanneer nodig- in razendsnel tempo weer opladen.

Ook wat betreft de camera's is de Galaxy A70 een zwart, wit, blauw of koraalkleurig paradepaardje: een 32 megapixel selfie-camera op de voorzijde, evenals een 32 megapixel camera aan de achterzijde. De overige camera’s beschikken, evenredig aan de A40, over 5 en 8MP.

Samsung Galaxy A80: de selfie perfectionist

Galaxy A80.pngAan de top van de Galaxy A-series pyramide staat de A80. Dit toestel, verkrijgbaar in zwart, wit en koraalroze, is als enige uitgerust met een roterende camera. Het camerasysteem van de A80 betreft een 48 megapixel hoofdcamera (f/2.0), een 8 megapixel camera met groothoek lens (f/2.2, 123°) en een 3D diepte camera waarmee je altijd de perfecte selfie maakt. Waterdicht is het toestel hierdoor echter niet en het uitbreiden van het 8GB RAM en 128GB opslaggeheugen is ook niet mogelijk.

Desalniettemin ondersteunt de ingebouwde 3.700 mAh batterij 25W snel laden en heb je vanwege de roterende camera een prachtig symmetrisch scherm zonder inkepingen!

Twijfel je nog welke nieuwe Galaxy A het best bij jou past? Kijk dan hier voor informatie of stel al je vragen hieronder! 

5 Opmerkingen
Superuser I
Superuser I

Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik mij verbaas hoe veel waar voor je geld je kan krijgen met de nieuwe A-Series. Afgelopen week heb ik zelf een A40 aan mijn buurman aangeraden en toen ik de speceficaties bekeek was ik serieus onder de indruk wat er tegenwoordig voor zo weinig geld mogelijk is. 

New Member
Waarom staan de a10, A20e en de a80 niet op de website vermeld? Is er trouwens een soort lijstje met Samsung telefoon die uit de doos komen met Android 9 Pie en een lijstje welke bestaande telefoons die uit de doos komen met een oudere versie bijgewerkt zullen worden (in Nederland)? Alvast bedankt!
BruceH Moderator
Moderator

Hi @Giogio38,

ModelPrijsVerkrijgbaarheid

Galaxy A80€ 649,-Midden mei

Galaxy A70€ 399,-Eind april

Galaxy A50€ 349,-Verkrijgbaar

Galaxy A40€ 249,-Verkrijgbaar

Galaxy A20e€ 179,-Eind april

Galaxy A10€ 150,-Mei

Betreft de A10, A20e, en de A80 heb ik nagevraagd wanneer we ze kunnen verwachten. De A20e zou er al moeten zijn. Ik houd je op de hoogte!

New Member

Is er iemand bekend met de DUAL SIM, als die in buitenland gaat worden gebruikt? Galaxy A10.

Nick Moderator
Moderator

Ligt eraan, wat wil je precies vragen, HermanS?