Support

Open search

IFA 2018: 8K QLED TV, Connected Living en meer!

Community Manager

Internet of Things, Artificial Intelligence, Smart Home.. termen die je mogelijk nog niks zeggen, maar vandaag de dag een grote rol spelen. Steeds vaker gebruiken wij namelijk technologie om ons dagelijks leven makkelijker te maken. Denk maar eens aan het bedienen van je TV met je stem of je wasmachine te starten via een app op je smartphone.

Speciaal daarom staat dit jaar “Connected Living” voor Samsung centraal in Berlijn tijdens IFA 2018, één van de grootste elektronicabeurzen ter wereld. Hiermee tonen we hoe onze producten en services naadloos met elkaar samenwerken, en daarmee probleemloos meegaan met de toekomst. Om ook onze fans hierin te betrekken zijn we, samen met Community gebruikers @KevinW en @SjorsK en Moderators @Nick en @BruceH, richting deze toonaangevende beurs gegaan voor een exclusief kijkje in de keuken.         

20180831_104425.jpgVan links naar rechts: BruceH, SjorsK, Nick, KevinW en RobertS

IFA is hét podium in Europa waar bedrijven hun nieuwste innovaties tonen aan de rest van de wereld en het bestaat al sinds 1924. Van televisies en smartphones tot dansende robots en waterdichte speakers, je kan het allemaal vinden. Met de recent getoonde Galaxy Note9 en Galaxy Watch had Samsung een primeur voor IFA bewaard; namelijk de presentatie van de eerste Samsung QLED 8K TV!

QLED 8K TV

Met de QLED 8K televisie wil Samsung de meest realistische beelden ooit creëren, waarbij de kleuren, helderheid en het geluid in 8K kwaliteit tot leven komen. Kortgezegd; 8K is vier keer zo scherp als 4K en 16 keer scherper dan Full HD! Met de verschillende 8K-verbeterende features, zoals de 8K AI Upscaling-technologie is dit een peulenschil voor de TV. Deze zorgt namelijk met kunstmatige intelligentie dat je favoriete serie of film voortaan in 8K kwaliteit bekeken kan worden. Het maakt daarbij niet uit of je kijkt via een streamingdienst, set-top box, HDMI, USB of mobiele mirroring. Daarmee zie je miljarden kleuren die uiterst precies worden weergegeven voor de meest pure kleurervaring tot nu toe, zodat je er helemaal middenin zit  De nieuwe Samsung QLED 8K TV is vanaf begin oktober verkrijgbaar in drie beeldformaten (65, 75 en 85 inch).

SamsungQLED8K.png

The Wall

De bewering dat “The Wall” een beeld van formaat heeft, is nog zacht uitgedrukt. Dit is namelijk een 8K TV van maar liefst 146(!) inch. Met behulp van MicroLED technologie, minuscule LED-lampjes die zelf licht uitstralen en veel kleiner zijn dan de huidige LEDs, kan het scherm meeslepende kijkervaringen bieden van gigantisch formaat. De MicroLEDs hebben bovendien een langere levensduur en zijn effectiever door de hogere helderheid, wat energie bespaart. Met deze techniek zet Samsung de standaard voor de schermen van de toekomst.

Samsung_First_Look_CES_2018_02.jpg

Smart Home

Tegenwoordig maken tal van moderne en dynamische technologieën de thuisomgeving tot een plaats van ongekende mogelijkheden. Met behulp van artificial intelligence worden onze producten nog slimmer, waarbij je alledaagse activiteiten makkelijker worden gemaakt:

• Zo bedien je de Family Hub koelkast met een groot touchscreen, die je tegelijkertijd eenvoudig toegang geeft tot je andere apparaten in huis, zoals je smartphone of televisie. Zo kun je zelfs het TV programma dat op je Samsung TV te zien is, direct naar het scherm op je koelkast streamen.
  • De revolutionaire wasmachine QuickDrive wast je kleding in de helft van de tijd schoon, met hetzelfde resultaat. Met de speciale Q-rator smartphone app kun je de trommel zelfs aan- en uitzetten.
  • Ook de Dual Cook Flex zorgt, met twee smart-ovens in één, dat je probleemloos inspeelt op allergieën en ieders voorkeuren. Zo kan je, waar je ook bent, de oven aansturen met je smartphone. Je verwarmt de oven bijvoorbeeld alvast voor als je nog onderweg bent naar huis.

SmartHome.png

Galaxy Note9 / Galaxy Watch

Uiteraard waren ook de onlangs getoonde Galaxy Note9 en Galaxy Watch aanwezig. De Note9 is speciaal ontworpen voor mensen die alleen genoegen nemen met het beste van het beste. Zo beschikt hij onder meer over een batterij met een vermogen van 4.000 mAh. Zo kun je praten, appen, streamen of gamen zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat je met een lege batterij komt te zitten.

20180901_133026.jpg

De Galaxy Watch ziet eruit als een traditioneel horloge, maar dan wel in combinatie met de slimste technologie. De batterijduur van de Galaxy Watch is geüpgraded naar 80+ uur, waardoor je hem niet dagelijks meer hoeft op te laden. Gezondheid speelt een belangrijke rol op de Galaxy Watch, want het horloge heeft een slaap- en stressmanagement tracker, terwijl het ook concrete ademhalingsoefeningen biedt. Mocht je meer willen weten over beide producten, lees dan verder in dit topic.

Naar welk product kijk jij het meest uit en hoe zie jij de toekomst van technologie in huis voor je? Of was je toevallig ook aanwezig op de Samsung vloer tijdens IFA? Vertel het ons hieronder en deel je foto’s!  

4 Opmerkingen
Superuser I
Superuser I

Geweldige post Robert, hieronder mijn ervaringen

Op 16 Augustus had ik spontaan een telefoontje gekregen van @RobertS. En verbazingwekkend genoeg was ik uitgenodigd voor het grootste Europese electronica evenement van het jaar, namelijk de IFA in Berlijn. Natuurlijk heb ik volmondig ja gezegd.

Dag 1: Welkom in Berlijn

Om 3:00 ging mijn wekker zodat ik op tijd aanwezig was het vliegveld, je kan je voorstellen dat de tijd zo zijn tol heeft opgeëist.

Eenmaal in Berlijn kregen de meeste van ons een segway tour op uitzondering van degene zonder rijbewijs (Wie heeft tegenwoordig nou een auto nodig ).

In plaats daarvan hebben wij maar een stadswandeling gehouden want wij zijn natuurlijk sportief

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg5.jpg

Uiteraard sluit je een leuke dag af met een heerlijke maaltijd

6.png

7.jpg

En natuurlijk een biertje of twee

7.png

Dag 2 De workshop & de IFA:

Na een heerlijk ontbijt zijn wij met een taxi vertrokken naar een geheime locatie waar wij een presentatie kregen met betrekking tot de diensten, producten en plannen van Samsung. De exacte inhoud moet ik jullie helaas schuldig blijven gezien het in vertrouwen is gedeeld met genodigden 😉

Vervolgens was er een leuke workshop waar wij als klant de kans hebben gekregen om de dienstverlening van Samsung nóg beter te maken.

Ik moet wel zeggen dat de workshop goed beveiligd is, want je komt alleen naar binnen via een metalen muur die speciaal voor Samsung naar beneden is gehaald (Bedrijfsgeheimen mogen natuurlijk niet lekken).

8.jpg

Na de workshop hadden wij een VIP-Bus richting de IFA, eenmaal aangekomen hadden wij een VIP-Tour door de Samsung Sectie (Uiteraard 😉 ).

9.png

Tijdens de tour kregen wij een toelichting over de producten, waaronder het paradepaartje – De 8K TV. Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik nog sceptisch ben over de werkelijke noodzaak van 8K, maar de kunstmatige inteligentie waarmee de kwaliteit wordt opgeschaald maakt daadwerkelijk een gigantisch verschil.

10.jpg

Wat wel bijzonder was is dat de demo video op het scherm zodanig echt was dat ik ging reageren op een vogel die op het scherm richting mij vloog, zoiets heb ik nog nooit eerder mee gemaakt en ik denk dat dit genoeg zegt over de kwaliteit van het scherm.

11.jpg

Natuurlijk heeft Samsung ook andere TV Snufjes laten zien, zoals de ambient mode waarmee de TV een raam/kunstwerk wordt wanneer deze niet gebruikt wordt, dat is natuurlijk hartstikke cool.

Zo heeft Samsung meerdere slimme handigheidjes ingebouwd, zoals een glasvezel kabel naar de TV zodat de kabeltroep netjes weg gewerkt kan worden en het feit dat een TV games kan streamen vanaf je computer (Via steam). Dat is natuurlijk hartstikke cool en ik zie mijzelf die laatste optie nog wel eens gebruiken.

12.jpg13.jpg14.jpg

Natuurlijk waren er meer producten die men heeft laten zien, denk hierbij aan een hands-on ervaring met de Tablets, Smartphones en Smartwatches (Niks nieuws uiteraard 😉 ).

Verder was ik ook hartstikke sceptisch over de S-Pen, zeker gezien mijn hirogliefen zodanig waardeloos zijn dat oud egyptenaren ze amper kunnen lezen, maar de S-Pen werkt zodanig fijn dat zelfs ik er goed gebruik van kan maken. In mijn dagelijkse leven zou ik met zo’n pen sneller notities kunnen maken, alleen jammer dat ik inmiddels al een S9+ heb aangeschaft anders was ik gelijk overgestapt.

Helaas heb geen genoeg tijd gehad om alles intensief te testen, maar de beurs had mij afdoende overtuigd om binnenkort een Galaxy Watch aan te schaffen. Tegen die tijd komt er een review op de community

nootenzo.png

Daarnaast is er natuurlijk SmartThings, hiermee kan je vanaf je telefoon lichten, koelkasten, fornuizen tot zelfs wasmachines bedienen/monitoren zodat je altijd in control bent van je eigen huis, gezien de tijd heb ik dit niet zo veel kunnen testen als ik zou willen maar ik kan een ding zeggen, Samsung heeft met SmartThings de basis gelegd voor de toekomst!

Natuurlijk was er op de IFA ook de TV-Canyon, ik moet zeggen – niet echt een showcase van een product maar desalnietemin was het een geweldige ervaring om er doorheen te mogen lopen.

canyon.jpg

Last but not least zijn er de mensen van Samsung, na een jaar actief te zijn in de community heb ik eindelijk het genoegen gehad om ze in het echt te mogen ontmoeten en Samsung mag trots zijn op de mensen die er rondlopen er is heerst een goede, informele maar toch ondernemende sfeer die tijdens de hele bijeenkomst duidelijk te merken was. Een ding is zeker: Samsung is met deze mensen klaar voor de toekomst.

Full Disclosure: De reis, accomedatie, toegang tot de IFA zijn volledig betaald door Samsung, dit bericht is geschreven uit eigen initiatief zonder dat hiervoor een compensatie is gevraagd. De inhoud bevat puur en alleen mijn mening/bevindingen/interpertatie.

Alle foto's zijn gemaakt met een Galaxy S9+

Superuser II
Superuser II

Samsung heeft een hoop geweldigs voor de komende tijd in petto!

Bioscoop @ Home

Als je dacht dat met de release van 4K QLED TV's de beeldkwaliteit voorlopig niet veel meer zal verbeteren, dan had je het net als ikzelf mis. Met de allereerste 8K QLED TV's brengt Samsung een prachtige, realistische kleurweergave met haarscherpe beelden naar je woonkamer, waar je ook naar aan het kijken bent. De kunstmatige intelligentie in de TV schaalt namelijk de beeldkwaliteit op naar 8K, ongeacht de bronkwaliteit. Hoe gaaf is dat!

Screenshot_20180905-161922_Gallery.jpgDe QLED 8K TV's waren dit jaar terecht hét paradepaardje!

Persoonlijk vind ik dit toch een van de gaafste nieuwe ontwikkelingen, maar er was natuurlijk nog veel meer nieuws om je bioscoopervaring compleet te maken. Met de nieuwste generatie soundbars haal je Dolby Atmos en DTS:X naar je woonkamer. Hierdoor heb je een spectaculair geluid dat van alle kanten op je afkomt. Geluid alsof je in de bioscoop zit, dus!

Natuurlijk ben je niet constant TV aan het kijken. Hij moet ook wel eens uit, en dan houd je zo'n lelijk, zwart gat over. Toch? Nou, niet meer! Want ook deze televisies zijn uitgerust met Ambient Mode. Maak een foto van je TV via de app en de TV trekt vervolgens de achtergrond door. Dit werkt zelfs met patronen! Vervolgens kan de TV je in Ambient Mode zelfs nog wat handige info tonen, zoals het weer. En doordat er lichtsensoren in de TV zitten verwerkt, zal het beeld in deze modus nooit te fel zijn. 

Connected Living, ook om je pols

Het thema dit jaar is dus Connected Living, en dat kan best ver gaan. Met de Galaxy Watch en de Smart Things app kun je je slimme apparaten zelfs vanaf je pols bedienen! Verder houdt dit horloge bij wat je zoal op een dag doet en wat je nog moet doen door middel van Daily Briefing. Verder ligt de focus op je gezondheid. Er zijn nu nog meer workouts toegevoegd die de Galaxy Watch kan detecteren, er is een stresstracker toegevoegd die meet hoe gestrest je bent aan de hand van je hartslagvariabiliteit en de slaaptracker is helemaal verbeterd; deze kan nu ook je slaapfases zoals bijvoorbeeld de REM-slaap detecteren. Daarnaast kan je horloge je ademhalingsoefeningen voorstellen als je te gestrest bent. Je kunt zelfs nog de tijd aflezen op de Galaxy Watch! Verder is de Galaxy Watch heel stijlvol en kun je langer Connected zijn, want de Galaxy Watch kan tot wel vier dagen meegaan! Dit alles natuurlijk in combinatie met de features die al op de vorige modellen aanwezig zijn. Ik ben zelf erg enthousiast.

Screenshot_20180905-163010_Gallery.jpg

Naast het kunnen bekijken, aanraken, voelen en ruiken van de nieuwste producten, was het vooral heel gezellig in Berlijn. Berlijn is een prachtige stad en dit gaf me mooi de kans om de nieuwste camerafuncties van de Note9 uit te proberen. Hier nog enkele resultaten:

Screenshot_20180905-170047_Gallery.jpgScreenshot_20180905-170149_Gallery.jpgScreenshot_20180905-170257_Gallery.jpg

Superuser II
Superuser II

Hello guys 

It has been a pleasure to share few hours (unfortunately too little ones) with you all in Berlin for Samsung X IFA 2018.

I hope to meet you all again soon

See you soon!

P.S. I can't speak Dutch, I am sorry for my english message.

Superuser I
Superuser I

It was also nice meeting you @danitudi971, and don't worry about talking english here, every dutch person understands it (Well, almost everyone!)