Support

Open search

Van 1TB HDD naar 250B SSD

OPGELOST
First Poster

In mijn PC zit een 1TB HD, kortgeleden nog voorzien van een verdeling over een C: en een D: schijf.
Acronis True image software gaf aan dat bij het overzetten van info op de HD deze te veel was voor de SSD. Dus heb ik de D: schiif met alleen data overgezet op een afzonderlijke losse HD. Het formaat van de C: schijf heb ik teruggebracht tot minder dan 100 GB. De rest is verdeeld in een deel nietbenoemde schijf en een deel Unallocated, gevuldm met een paar honderd MB. Helaas blijkt Acronis nog steeds aan te geven dat mijn SSD groter moet zijn of ik van de C: schijf zaken moet uitsluiten(:exclude).Zie de twee bijlagen.
Het is de bedoeling dat de SSD alleen de C: schijf gaat bevatten en dat de oude aanwezige 1 TB alleen als D: schijf gaat functioneren.
Graag uw advies

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II
Hoi JWSchroeder,

Als ik het goed begrijp heb je een nieuwe Samsung SSD en wil je de inhoud van de huidige C-schijf naar de nieuwe SSD migreren. Klopt dat? Ik zie namelijk geen bijlagen in je bericht.

Je kunt hier de Data Migration Tool voor gebruiken die bij de SSD geleverd wordt, of die je hier kunt downloaden: http://www.samsung.com/nl/support/model/MZ-7KE2T0BW/ onder Downloads. Dit is waarschijnlijk een ander model SSD dan die van jou, maar het is dezelfde tool voor elke Samsung SSD.

Is dit een antwoord op je vraag? Ik hoor het graag van je.
--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
2 ANTWOORDEN 2
Superuser II
Superuser II
Hoi JWSchroeder,

Als ik het goed begrijp heb je een nieuwe Samsung SSD en wil je de inhoud van de huidige C-schijf naar de nieuwe SSD migreren. Klopt dat? Ik zie namelijk geen bijlagen in je bericht.

Je kunt hier de Data Migration Tool voor gebruiken die bij de SSD geleverd wordt, of die je hier kunt downloaden: http://www.samsung.com/nl/support/model/MZ-7KE2T0BW/ onder Downloads. Dit is waarschijnlijk een ander model SSD dan die van jou, maar het is dezelfde tool voor elke Samsung SSD.

Is dit een antwoord op je vraag? Ik hoor het graag van je.
--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Helping Hand

Hoi @jwschroeder, heb je nog wat gehad aan het antwoord van KevinW?

-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."