Support

Open search

U28h750uqu met HDMI Switch geeft zwart beeld

Highlighted
New Member

Dag allen,

Ik heb sinds kort een U28H750UQU en probeer deze werkend te krijgen met een HDMI  Switch. Ik heb namelijk meerdere apparten die ik met 4K en 60hz wil aansluiten (daar HDMI-1 alleen 30hz doet gaat dat daarmee niet lukken). Nou sluit ik mijn HDMI Switch dus aan op de HDMI-2 ingang en dit werkt goed als ik mijn Xbox One of PC daarop aansluit (zie ook keurig 60hz met 4K resolutie). Hang ik mijn HDMI Switch ertussen (Marmitek 620 UHD) dan krijg ik een zwart beeld. Hang ik echter de PC of Xbox direct aan de monitor en plug ik daarna de Switch in, dan heb ik wel beeld totdat ik ga wisselen van invoer. Ook als alles dus uit staat en ik bv de PC opstart, dan blijft het scherm zwart (en gaat ie in standby). De HDMI-kabels heb ik allemaal getest en werken prima als ik ze direct aansluit. De HDMI Switch lijkt alles te ondersteunen wat nodig is voor een goede handshake (HDCP 2.2 bv) en ondersteunt de resolutie ook als ie dus eenmaal verbinding heeft gemaakt.

Ik heb de instellingen van de monitor al herstelt en ook gekeken voor eventuele updates. Ook kleurprofielen en drivers zijn ingeladen (al is het resultaat hetzelfde als ik ze weghaal). Iemand een idee?

1 ANTWOORD 1
Black Belt 

Goeiemiddag Martin, ik zou je hier graag in van dienst zijn maar het klinkt toch als een (compatibiliteits) ding van je Martmitek switch. Als je de gewenste apparaten aan de monitor verbindt werkt alles zoals het zou moeten maar het gaat fout in combinatie met de HDMI switch. Mijn tip zou zijn om dit bij Marmitek na te vragen.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits