Support

Open search

LC49HG90DMU rare kleuren bij aanzetten

Highlighted
First Poster

Bij het aanzetten van mijn LC49HG90DMU krijg ik af en toe een heel gek scherm met alleen maar kleuren. Het scherm start dan blijkbaar niet goed op. Dit is alleen op te lossen door het scherm uit te zetten (door deze van de stroom te halen), of door deze uit te zetten middels het menu (het menu om het scherm uit te zetten die door middel van de 'cursor' onderaan het scherm te activeren is, is overigens ook niet zichtbaar, maar werkt blijkbaar wel door de cursor gewoon in te drukken en dan de cursor naar beneden te bewegen) en vervolgens weer opnieuw aan te zetten. 

Ik heb de device install vanaf de website geinstalleerd, videokaart drivers zijn up to date en ook verschillende kabels geprobeerd. Wat kan ik hier aan doen? 

Beeldscherm.jpg

5 ANTWOORDEN 5
Nick Moderator
Moderator

Wauw, dat is inderdaad niet het scherm dat je hoort te zien. Ook vreemd dat het uiteindelijk redelijk simpel op te lossen is, want ik zou in eerste instantie denken aan een hardware probleem. Welke kabel gebruik je qua aansluiting (neem aan displayport)?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Heb zowel de mini DisplayPort als gewone DisplayPort geprobeerd, en bij beiden heb ik hetzelfde probleem. Met een ander scherm heb ik er geen last van. Het treed ook niet elke keer op bij het aanzetten, maar eens in de zoveel tijd. 

Nick Moderator
Moderator

Wat apart .. Heb je al eens de drivers verwijderd en alles opnieuw doorlopen?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Jazeker, meerdere keren zelfs. Het gekke is ook dat het me geen driver issue lijkt te zijn, aangezien dit ook optreedt wanneer ik alleen het scherm aanzet, dus nog zonder dat de pc is ingeschakeld.

Tim Moderator
Moderator

Hmm.. Ervaar je dit al sinds het begin? En kun je simpelweg eens externe apparaten ontkoppelen en nagaan of je dan dezelfde opstart hebt?

---------
Signature-Note10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King