Support

Open search

Samsung ue43nu7120 koppelen aan Google Home App

First Poster

Om het geluid van mijn nieuwe Samsung Smart TV ue43nu7120 af te spelen via mijn wifi speaker (Marshall Stanmore Multiroom) probeer ik mijn televisie te koppelen met de Google Home App op mijn telefoon.  Echter vindt mijn Google Home App de televisie niet. Zowel mijn televisie als de speaker is verbonden met hetzelfde wifi netwerk. De speaker wordt wel herkend binnen de app. De televisie wordt wel herkend binnen apps Smart Things, maar deze app herkent de speaker niet. 

Mijn doel is om draadloos het geluid van mijn televisie af te spelen via mijn speaker. 

Wie kan mij hiermee helpen? 

6 ANTWOORDEN 6
Black Belt 

Goeiemiddag Edwin en welkom op de Samsung Community! Nu is het voor ons ook nog zoeken hoe onze TV's het beste te gebruiken zijn in combinatie met Google Home aangezien ze niet perse gemaakt zijn met die functie in het achterhoofd. Maar als het goed is kan je dit bereiken door je Google Home met Samsung Smartthings te combineren, in plaats van rechtstreeks naar de TV te zoeken. Had je dit stappenplan toevallig al gevonden? https://support.smartthings.com/hc/en-us/articles/214837343-How-to-connect-Google-Assistant-with-Sma...

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Black Belt 

Hee Edwin! Ik was nieuwsgierig of je nog iets had aan m'n tip om je Google Home met Smartthings te verbinden. Kon je daar wat mee?

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Ik heb de google home aan smartthings gekoppeld. Vervolgens via smartthings scenes aangemaakt. Deze kan ik via de google home nu aanroepen. De tv aan uit zetten lukt, de bron wijzigen ook, maar het kanaal op de tv wijzigen niet. Dat is op zich jammer omdat je dan nog de afstandsbediening moet gebruiken.

First Poster

hmm bij mij wil de tv enkel uit. Maar niet aan.

En de wasmachine zie ik niet in google terug, enkel de tv. Google zou toch ook kunnen roepen dat de was klaar is?

Nick Moderator
Moderator

Aan is inderdaad enigszins logisch, aangezien de tv dan geen signaal op kan pakken (dit wordt mogelijk nog toegevoegd). De wasmachine is nog niet mogelijk, maar misschien voor de toekomst!

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Daar heb je een punt .

Zit te denken..... volgens mij kon ik met mijn vorige Samsung tv via de app de tv wel aanzetten? 

Hoe dan ook, keep up the good work. 

Karel 

Top Posters