Support

Open search

Samsung sound bar Hw-N950 arc connectie werkt niet meer na enkele weken.

First Poster

Ik heb nu al een paar maanden de Samsung HW N950. Deze heb ik aangesloten met hdmi arc direct op mijn TV (LG OLED65B8PLA). De connectie werkte steeds goed.

Sinds een week of twee begon de soundbar wat rare kuren te vertonen.

Eerst waren de cijfers van het volume niet meer te zien tijden het veranderen hiervan.

Later viel de arc connectie weg bij het switchen van film bestand, source of het beeld langer op pauze stond.

Nu krijg een helemaal geen arc connectie meer.

Ik heb de hdmi kabel al opnieuw ingeplugged, alles van de stroom gehad, anynet aan en uit gezet, gekeken dat de arc optie in de tv aan stond.

Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt.

Ralf

9 ANTWOORDEN 9
Explorer

Al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Ik doe maar een suggestie succes.

RU connected kabel.?

First Poster

Ja, ik heb al een nog nooit gebruikte nieuwe hdmi kabel geprobeerd. Dit deed echter niets.

Explorer
Zeer dunne en flexibele HDMI kabel.

Die toch geschikt is voor:
4K @ 60 Hz met HDR of 4:4:4 met ARC en CEC.
De volledige 18 Gbps van HDMI 2.0b
Het moet echt deze kabel zijn die 18Gbps ondersteund.
RUconnected HDMI v2 is ook een hele goede kabel.
Deze kabels maken echt het verschil icm Oled tv
First Poster

Het werkte weken prima met de hdmi kabel die bij de soundbar geleverd werd. De andere kabel waarmee ik dit heb geprobeerd is de Hdmi kabel die met mijn 4k wacom cintiq display geleverd werd.

De issue lijkt me niet bij de kabel te liggen want anders had het niet weken lang goed gewerkt.

het lijkt me eerder in een instelling, update of misschien een losse connectie in 1 van de arc plugs te zitten.

Explorer

Toch kun je het 1 en ander nog niet uitsluiten.

Ik zou om het helemaal zeker te weten samsung service wat betreft de soundbar ARC of de fabrikant OLED tv ARC zullen hoogstwaarschijnlijk  vragen wat voor HDMI kabel gebruik je of een instelling lijkt mij ver gezocht en een update twijfelachtig

Frappant dat ie het wel goed gedaan heeft,dit is meestal lastig te verhelpen op afstand

Explorer

Lees net dat die 4k wacom cintiq niet werkt icm tv scherm zeker niet met een OLED tv HDMI 2.0 word niet ondersteunt

First Poster

De wacom gebruik ik daar ook niet bij. maar ik had de hdmi kabel die erbij zat geprobeerd. aangezien die 4k moet ondersteunen.

het beeld signaal gaat niet door de soundbar. Enkel de audio van de TV.

First Poster
Ik heb even nagelezen wat voor hdmi er nodig is voor ARC en de kabels zijn goed voor ARC.
Explorer

Eigenlijk bedoelde ik dat ook met de wacom dus alleen met de kabel.

Top Posters