Support

Open search

Kan soundbar niet met wifi verbinden?

Highlighted
OPGELOST
Apprentice

Hallo,

Ik ben aan het stoeien met mijn nieuwe soundbar (HW-Q80R). Via de meegeleverde HDMI kabel via de ARC in/uit gang aan mijn tv gekoppeld. Zover werkt alles. Ik kan op de tv schakelen tussen geluid via de tv of via de soundbar. Er moet dus wel verbinding zijn.  Soundbar via Bluetooth werkt ook. 

Als ik via de bron knop naar wifi gaat gebeurt er alleen niets. In de handleiding van de soundbar staat wanneer u een geselecteerde tv van Samsung gebruikt (Smart tv's uit 2016-2018 die Bluetooth ondersteunen). Ik heb een TV uit 2019, kan het daar aan liggen?

Ik zou namelijk een pop up moeten krijgen met instructies over hoe de soundbar automatisch wordt verbonden met de router maar deze komt niet in beeld. 

Als ik op de tv onder bronnen op de Sounbar klik geeft de tv aan 'Geen Signaal'.  Terwijl ik zoals hiervoor genoemd wel de soundbar kan selecteren voor geluid?  

Iemand een idee waar het fout gaat? 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Apprentice
De Smartthings app verwijderen en opnieuw instellen bleek de oplossing om het wifi te verbinden. Dat werkt dus nu!

Blijf het wel vreemd vinden dat de tv aangeeft, geen signaal. Maar goed, alles werkt dus ik ben blij.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Superuser II
Superuser II
gebruik je ook de app op je telefoon zoals in de handleiding vermeld staat? Maar wat wil je eigenlijk hiermee bereiken? Je tv is toch nu al aangesloten met hdmi?
---------
Samsung Galaxy Note 10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

De SmartThings app vindt de soundbar niet. Ik dacht dat ik daarvoor een wifi verbinding nodig heb. Dus vandaar mijn idee om de soundbar ook met wifi te verbinden.  Daarnaast is het toch vreemd dat de soundbar het doet. Maar als ik via Bronnen naar Soundbar ga hij aangeeft ''Geen Signaal''? 

Daarnaast begrijp ik uit de handleiding dat de soundbar voor automatische updates ook verbonden moet zijn met het internet. 

Apprentice
De Smartthings app verwijderen en opnieuw instellen bleek de oplossing om het wifi te verbinden. Dat werkt dus nu!

Blijf het wel vreemd vinden dat de tv aangeeft, geen signaal. Maar goed, alles werkt dus ik ben blij.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Superuser II
Superuser II
Ah kijk top!! Veel plezier ermee.
---------
Samsung Galaxy Note 10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Top Posters