Support

Open search

[How-to] Hoe sluit ik mijn Soundbar aan op mijn TV?

Apprentice
Hai, ja gewoon boekje gevolgd. Beide aansluitingen op ARC en dan zou ie het moeten doen. Op D In zetten helpt ook niet. De optisch en blootooth doen het prima, dus er gaat iets mis bij het hdmi connecten. De kabel zelf is trouwens goed, hebben we getest al.
Apprentice
Ik krijg trouwens geen ARC te lezen op de soundbar. Dat zou volgens het boekje achter Din aan moeten komen qua tekst.
First Poster

Moet ge via de afstandsbediening van de soundbar doen Annemie

Highlighted
Apprentice
Dat klinkt leuk, maar hoe dan? Ik krijg hem wel op de Din stand, alleen gebeurt er dan niks met het geluid. Daarnaast zou het boekje volgen toch ook het gewenste resultaat moeten opleveren..
First Poster

Niet Digital in, wel hdmi. Voor arc druk je op knopje Anynet. Dus op afstandsbediening knopjes hdmi en anynet.

Black Belt 

Goed bezig @marcneefs! Ik hoop dat het werkt.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Apprentice

20180606_190144.jpg

Klinkt goed. Dit is de afstandsbediening. Waar moet ik nou op klikken?

First Poster

Tja sorry maar ik heb een HW850 die nog een volledige afstandsbediening heeft. Heb nu voor mijn nieuwe qled tv ook zo'n vereenvoudigde afstandbediening met maar enkele toetsen en ben zo blij dat ik volledige van mijn vorige samsung tv heb bijgehouden. Veronderstel echter dat onder de configuratietoets of de soundmode toets de submenus zitten die je nodig hebt.  

Apprentice

@Annemarie4,

Ik lees even mee en hierbij een wellicht overbodige vraag want jij schrijft dat jij alles volgens boekje hebt uitgevoerd maar pas geleden kwam ik bij een kennis hetzelfde probleem tegen.

Deze kennis was vergeten om op de Samsung TV bij Instellingen - Systeem - Expertinstelling de optie Anynet+ (HDMI-CEC) op Aan te zetten.

Na uitvoer hiervan functioneerde de geluidsverbinding tussen de TV en de Soundbar via HDMI-ARC uitstekend.

Black Belt 

Kon je nog wat met de Anynet-tip @Annemarie4? Het klopt namelijk helemaal dat dit wel aan hoort te staan als je een ander apparaat met de TV afstandsbediening wilt bedienen.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Top Posters