Support

Open search

Geluidsuitvoer op Receiver pakt niet

First Poster

Hallo. Ik hoop dat iemand me kan helpen. 

Ik heb 2 jaar de samsung 9s serie 55 inch gekocht inclusief standaard de samsung one connect box.

Ik heb nog een 5.1 homecinema installatie staan die het nog prima doet met al zn kabels.

Alleen vanochtend kom ik er achter dat als je via de tv bij geluidsuitvoer de receiver niet meer pakt. dit heeft hij altijd gedaan. Nu moet ik dus geluid aanhoren van de tv zelf (  geluidsuitvoer staat dan weer op tvluidspreker)

weet iemand wat ik hier aan kan doen.

gr. greg

5 ANTWOORDEN 5
Black Belt 

Goeiemiddag Greg! Ik doe graag m'n best om je oude vertrouwde home cinema set weer verbonden te krijgen. Want het kan niet zo zijn dat die defect is? Je kunt 'm ook ergens anders op aansluiten waar hij het wel doet? En hoe staat je TV verbonden met je home cinema set?

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster
Hallo Joeris. Ik heb een 9000 serie van Samsung waar maar 1 aansluiting zit. Dat is van de one connect box. Hierin zitten de hdmi uitgangen. Het ligt niet aan de receiver met zn hdmi kabel want dat heb ik al gecontroleerd met een andere tv.
Black Belt 

Ah ok, daarmee beantwoord je gelijk al m'n vragen én je hebt 'm al op een andere TV getest en ik weet nu dat hij via HDMI ARC is aangesloten. Zou ik dan de volledige modelcode van de TV (waar hij het niet op doet) mogen weten en welke software versie je hier ziet staan? Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung/Over deze TV. Mogelijk dat een update nog verschil maakt namelijk.

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster
updates zijn recent bij gewerkt.
08RR3SAHC00039
Black Belt 

Dat is het serienummer het gaat me om de software versie en de volledige modelcode. Het wil nog wel eens gebeuren dat we op de website de nieuwste update eerder binnenhebben dan dat de TV hem automatisch op kan pakken, vandaar dat ik het altijd nog waard vind om voor de zekerheid te checken. 

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Top Posters