Support

Open search

Eindelijk 4 kanaals stereo op Soundbar HW-N950

Highlighted
Explorer

UPDATE 1 november 2019 :

Ik kwam erachter dat ik nog een app had geïnstalleerd welke dus invloed heeft. Je moet de dolby access (atmos) app van Microsoft store installeren en daarin de Samsung soundbar configureren 

Dan pas werkt het in combinatie met mijn andere instructies hieronder 

Heb eindelijk zelf via een omweg een oplossing gevonden om 2.1 stereo om te zetten naar 4.1. 

91B7CE91-309C-4E1F-BCE5-90E96B5769B4.jpegScreenshot 1

Je moet dan wel een programma installeren op een laptop en deze via HDMI op de Soundbar aansluiten. Laptop moet op het zelfde netwerk als de soundbar zitten en je moet de Samsung op de juiste HDMI poort schakelen.

Download het gratis programma "voicemeeter" en installeer deze. 

Kies in windows in de rechtsonder hoek dat het geluid via " voicemeeter" afgespeeld wordt. Zie screenshot 2. 

70A43E9E-C840-4184-B6FD-299E51A5445F.jpegscreenshot 2

Klik in hardware out veld op A1 en kies de TV via de Soundbar (in mijn geval LG TV9024F9AD-15AB-428D-AD58-6F2E68058777.jpegscreenshot 3

Vervolgens klik op de knop Stereo Repeat. Zie screenshot 4

35517939-2F25-41A3-B0BF-F08701711690.jpegscreenshot 4

In principe werkt al het geluid nu via de laptop op 4 kanaals stereo! Succes

8 ANTWOORDEN 8
Explorer

Nog even een berichtje aan Samsung : ik snap niet dat julle ons al die tijd niet geholpen hebben! Zoveel mensen hebben de wens geuit van 4 kanaals stereo, wereldwijd! 

Klanten hebben zelfs de soundbar geretourneerd om deze reden! 

Ook is er nooit een fatsoenlijk antwoord gekomen op mijn eerdere post en jaar geleden. 

Muziek afspelen met deze oplossing in 4.1 kanaals klinkt zoveel beter!!! Test het zelf maar!

Community Manager

Hi @MarcelvdZandt,

Bedankt voor het delen van deze workaround! Aangezien het geen applicatie van Samsung is, kunnen we deze niet aandragen als oplossing. Fijn dat het nu in ieder geval naar wens werkt.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Hoi,

Heb alle stappen doorlopen. De hdmi uitgang van de laptop op hdmi 2 gezet, omdat mijn kpn settopbox al gebruikt maakt van hdmi 1. Ik heb ook een LG tv, dus ik kan ook dezelfde WDM: LG TV setting kiezen. Maar wat ik ook probeer (ook de Stereo Repeat knop gedrukt, zelfs beide aan en/of uit), ik krijg geen geluid over de rear speakers. Ik neem aan dat op dat moment ik bv spotify afspeel op dezelfde laptop... 

Wat zie ik over het hoofd?

Explorer

Hoi Marcel

Ik kwam erachter dat ik nog een app had geïnstalleerd welke dus invloed heeft. Je moet de dolby access (atmos) app van Microsoft store installeren en daarin de Samsung soundbar configureren 

Dan pas werkt het in combinatie met mijn andere instructies 

First Poster

Hoi Marcel,

Heb de Dolby access app geinstalleerd en vervolgens opnieuw de stappen doorlopen. Ik hoor nu wel dat de rear speakers meedoen, maar het mag geen naam hebben. Er is niet zo veel verschil. Of zie ik nog iets over het hoofd? ik zou natuurlijk alle front en side speakers op de bar wat levels naar beneden halen. Dat zou nog kunnen denk ik.

Trouwens, die dolby app is een trial-version van 30 dagen. Wat gebeurt er daarna? 

mvg,

Marcel

Explorer

00FE07BF-301D-429B-930C-596E1DE6613B.jpeg

BE3438A6-371E-404B-818A-36CD824D92D0.jpeg

Explorer

Zie je bij A main out de 8 kolommen zoals bij mij op de foto 

2. Spelen en switchen met de output van A1 hardware out. Bij mij op WDM LG tv (Intel....

3. Ik heb de laptop op HDMI 2

TV op HDMI 2 schakelen en sound bar ook 

IL heb nog 1 dag voordat de trial verloopt

First Poster

Hoi Marcel,

Bedankt voor je uigebreide hulp. Ik heb het nog eens geprobeerd, maar het lukt niet hoor!

Maar goed, zo erg is het nu ook weer niet, heb inmiddels ook wat atmos bestanden via de laptop hdmi uitgang mogen testen. Man, wat een kwaliteit frijg je dan voorgeschoteld. Super blij met de soundbar. Neemt niet weg dat het de hoogste tijd wordt dat Samsung nu eens gaat opstaan om met een firmware update de zaken eens voor elkaar krijgt.

mvg,

Marcel

Top Posters